میزان آلودگی هوای تهران؛ پنجشنبه ۱۵ شهریور/ هوای تهران امروز سالم است

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه پانزدهم شهریور_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه باغستان شهریار با شاخص ۱۷۳، بهارستان با شاخص ۱۵۵ و رباط‌کریم با شاخص ۱۵۵، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۱۰۴، اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۴۱، سلامت با شاخص ۱۳۳، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۴۱، قرچک با شاخص ۱۰۵، لواسانات با شاخص ۱۱۸، ملارد با شاخص ۱۱۴ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۳۸ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) است.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۶۲، پارک رازی با شاخص ۶۹، پاسداران با شاخص ۷۳، پاکدشت با شاخص ۵۸، پردیس با شاخص ۷۲، پونک با شاخص ۵۴، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۷، پیشوا با شاخص ۷۳، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۷۰ و چشمه با شاخص ۸۸، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

قابل توجه است که کیفیت هوا در ایستگاه‌های دانشگاه تهران با شاخص ۸۸، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۷، دماوند با شاخص ۵۲، ژئوفیزیک با شاخص ۶۸، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۸۱، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۸، شریف منطقه دو با شاخص ۹۶، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۳، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۰، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۰۰، بر مدار سالم (زرد) قرار دارد.

لازم است بدانیم که ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۲، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۵، علم و صنعت با شاخص ۶۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۷۰، منطقه ۱۵ با شاخص ۹۲، ورامین با شاخص ۸۴ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۸ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است. ایستگاه آتی ساز با شاخص ۴۲ و سرخه حصار با شاخص ۴۰، بر مدار پاک (سبز) است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *