میزان آلودگی هوای تهران؛ دوشنبه ۲ مهر/ هوای تهران امروز سالم است

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه دوم مهر_ در ایستگاه میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۶۳ در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) است.

اسلام‌شهر با شاخص ۱۰۷، بهارستان با شاخص ۱۳۴، پاسداران با شاخص ۱۱۴، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۲۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۰۴، رباط‌کریم با شاخص ۱۰۶، سلامت با شاخص ۱۰۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۱۴، ملارد با شاخص ۱۰۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۱۱ و ورامین با شاخص ۱۳۲ در موقعیت هوای ناسالم (نارنجی) است.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۶۱، پارک رازی با شاخص ۶۱، پاکدشت با شاخص ۵۶، پردیس با شاخص ۷۴، پونک با شاخص ۵۴، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۸، پیشوا با شاخص ۹۷، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۱۰۰، چشمه با شاخص ۷۳، دانشگاه تهران با شاخص ۸۲، دماوند با شاخص ۶۸ و ژئوفیزیک با شاخص ۵۷ در موقعیت سالم (زرد) است.

قابل توجه است که ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۷۵، شریف منطقه دو با شاخص ۹۳، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۰، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۵، در شرایط سالم (زرد) قرار دارد.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۸، علم و صنعت با شاخص ۶۰، فرمانداری شهرری ۱۰۰، قدس با شاخص ۷۶، لواسانات با شاخص ۶۸، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۸ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۷ بر مدار سالم (زرد) ثبت شده است. ایستگاه آتی‌ساز با شاخص ۴۷، امام خمینی ۲ با شاخص ۳۷، سرخه‌حصار با شاخص ۳۰، در موقعیت پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *