میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال

فهرست مطالب

آرونو /سمنان سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از میانگین حدودا چهار دقیقه‌ای رسیدن به محل حوادث مرتبط با آتش‌نشانی در سمنان خبر داد.

رضا خادمیان ۵ اردیبهشت‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در یک سال گذشته ۵۲۸ مورد آتش‌سوزی و یک‌هزار و ۵۰ مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان رخ داده است. 

وی از ۲۷ هزار و ۴۷۳ تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در مجموع این تماس‌ها، طی این یک سال به ۷۱۱ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه عملیات اطفاء و امداد و نجات انجامیده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان تصریح کرد: میانگین رسیدن به محل حادثه طی این عملیات‌ها ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه بوده است.  
 
وی با اشاره به مهمترین دلایل تماس‌ها با آتش‌نشانی سمنان عنوان کرد: آتش نشانان سمنان در مجموع طی این یک سال ۵۲۸  مورد حادثه آتش‌سوزی را پوشش دادند که علل حریق‌های به ترتیب شامل‌ بی‌احتیاطی، نقص فنی خودرو، اتصالی برق و … بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین آتش‌سوزی‌های سمنان با ۱۴۲ مورد مربوط به حوزه آتش سوزی در معابر، ساختمان‌های متروکه، ضایعات و سطل‌های زباله بوده است. همچنین طی این بازه یک ساله ۸۲ مورد حریق مسکونی و ۶۸ مورد حریق خودرو نیز در آتش‌نشانی سمنان ثبت شده است. 
 
وی گفت: ماموران آتش‌نشانی شهرستان سمنان در سال گذشته در یک‌هزار و ۵۰ مورد حادثه جداگانه شامل محبوسی و باز کردن درب منزل و خودرو، گیر کردن حلقه یا انگشتر، تصادف و واژگونی خودرو، آسانسور و… شرکت و به شهروندان و هموطنان امدادرسانی کرده است.

 خادمیان ادامه داد: بیشترین آمار حوادث در این یک ساله نیز مربوط به محبوس شدن در کابین آسانسور با ۳۷۹ مورد بوده است. همچنین گرفتن حیوانات موذی با ۲۱۴ مورد و محبوس شدن افراد در اماکن و منازل با ۱۴۹ مورد به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار داشتند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی سمنان با اشاره به خدمات‌دهی به مناطق خارج از محدوده شهری افزود: تعداد ۸۸ مورد از این حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ داده که توسط نیروی های عملیاتی به خوبی پوشش داده شده است.

وی یادآوری کرد: تعداد نجات یافتگان این حوادث در یک سال گذشته یک‌هزار و ۵۹ نفر بوده است.
 
خادمیان در پایان یادآور شد: در یک سال گذشته ۹ هزار و ۳۵۵ نفر ساعت برای کارکنان ادارات، شرکت‌ها، مدارس و.. دوره‌های آموزش مقدماتی فرهنگ ایمنی برگزار شده است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *