من یک تدوینگر موبایلی‌ام

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، پنجمین روز کارگاه آموزشی خبرنگاران نوجوان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان سه‌شنبه، سوم مهر با تدریس علی عابدی برگزار شد.

علی عابدی در کارگاه آموزش تصویربرداری و تدوین با موبایل از ابزارهایی همچون پاورپوینت، دوربین‌های حرفه‌ای و پایه‌های کنترل دوربین کمک گرفت و نوجوانان خبرنگار را با مفاهیم جدیدی آشنا کرد.

وی درباره اهمیت تصویربرداری در گزارش‌های خبری اظهار کرد: تاثیر عکس و فیلم در گزارش خبری بسیار زیاد است و می‌تواند در احساسات و هیجانات مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدرس پنجمین کارگاه نوجوانان که به همراه نوجوانان به بیرون از سالن همایش نیز رفت و به آن‌ها کمک کرد تا تصاویر و فیلم‌هایی بگیرند، خطاب به نوجوانان گفت: می‌توانید از ابزارهایی همچون مونوپاد، گیمبال و سه‌پایه استفاده کنید تا تصاویر بدون لرزش و بهتری را ثبت کنید.

عابدی با استفاده از تصاویر خود و نوجوانان خبرنگار تدوین حرفه‌ای با موبایل را آموزش داد و گفت: ابتدا باید تصاویر و ویدیوهایی که قرار است استفاده کنیم را انتخاب کنیم و سپس از آهنگی هیجان‌انگیز و پرانرژی استفاده کنیم، زیرا نوجوانان باانرژی هستند و این حس نوجوانانه باید به همه منتقل شود.

خبرنگار نوجوان: فربد حبیب‌زادگان

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *