مشارکت ۱۵هزار نیروی‌اجرایی در سرشماری ۴۵روزه کشاورزی

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو، گودرزی رییس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه سرشماری کشاورزی جزو مهمترین سرشماریهای ملی است،گفت: با توجه به دو عامل امنیت غذایی و آمار بخش کشاورزی سرشماری مذکور دارای اولویت جدی است.
وی افزود، آمارهای کشاورزی به لحاظ فنی ملاحظات خاص خودش را دربر دارد و همچنین دیگر برنامه های مدیریت کشور را تحت تاثیر قرار میدهد. براین اساس طبق وظیفه قانونی هر ده سال یک بار این سرشماری انجام میشود.
رییس مرکز آمار ایران گفت: اولین فرمان رییس محترم جمهور فرمان اجرای سرشماری کشاورزی می‌باشد. در این راستا اولین جلسه شورای راهبری سرشماری با حضور دستگاههای مرتبط برگزار شد.

گودرزی با اشاره تفاوتهای سرشماری امسال گفت: بخش خصوصی امسال به ما کمک خواهد کرد، همچنین عمده پایگاه‌های داده مرتبط بررسی شده است، چرا که یک گام بایستی به سرشماری ثبتی مبنا نزدیک شویم.

رییس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه در  سرمشاری کشاورزی 15هزار‌نفر  همکاری‌میکنند، گفت: 40درصد این نیروها در حوزه ستادی و 60درصد دیگر در حوزه صف  و اجرایی در استانهای مختلف کشور پراکنده هستند.

وی افزود، به صورت مستمر جلسات سرشماری در استانها انجام میشود. همچنین امسال وزارت جهاد کشاورزی به صورت فعالانه در این سرشماری حضور دارد.
گودرزی گفت: امسال چه در مقام جمع اوری داده ها، چه در ذخیره آنها و چه برای تحلیل اطلاعات از ابزارهای پیشرفته تر استفاده میکنیم.
وی افزود، امسال همکاران سرشماری با پوشش و کارت شناسایی مشخص برای جمع آوری مراجع کرده و بخشی از جمع آوری دیتا به صورت تلفنی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این سرشماری حوزه کشت، دامداری، آبزیان بررسی خواهند شد. گفت: با توجه به اقلیمهای متفاوت اختیارات لازم به استانها داده است. این سرشماری حدود 45روز طول میکشد.

گودرزی گفت: این اطلاعات در نهایت در اختیارات برنامه ریزان قرار خواهد گرفت. زمانی میتوان اعداد دقیقه به سیاست گذار ارائه‌ کرد که اعداد دقیق جمع آوری شده باشد.

وی افزود، ریز داده ها و آمارهای فردی به صورت محرمانه جمع آوری میشود، براین اساس مردم عزیز در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *