به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، بامداد یکشنبه، بیستوششم فروردین ۱۴۰۳ جهان شاهد اتفاقی بینظیر در عرصه جنگ بود؛ کشور ایران با تکیه بر توان موشکی و پهپادی خود حملات گستردهای علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی انجام داد و با وعده صادق، پاسخی پشیمانکننده به این رژیم کودککش داد؛ این اتفاق در حالی رخ داد که سامانه گنبد آهنین نتوانست این حملات را دفع کند و یک شکست نظامی در کارنامه این رژیم به ثبت رسید.
پس از این حمله تنبیهی، بسیاری از اکانتهای وابسته به رژیم صهیونیستی در سیاستی هماهنگ، اقدام به انجام عملیات روانی و کمارزش نشان دادن این حمله انجام دادند که در ادامه به معرفی این تکنیکها خواهیم پرداخت.
۱- جنگ روایتها
در جنگ روانی کسی برنده است که اولین روایت را داشته باشد، در همین راستا اسرائیل بلافاصله پس از شروع حمله ایران از توان دفاعی خود در مقابله با تهدیدات سخن گفت.
۲- برجستهسازی
در این تکنیک، پروپاگاندیست تلاش میکند موضوع فرعی را بهجای موضوع اصلی برجسته کند تا موضوع اصلی کمرنگ شود؛ بهطور مثال در تصویری که مشاهده میکنید (توییت اکانت اسرائیل به فارسی) ضعف صنعت خودروسازی مهمتر از صنعت دفاعی نشان داده شده است.
۳- تحریف
در تکنیک پروپاگاندیست، با تقطیع یا در کنار هم قرار دادن دو گزاره سعی در انحراف افکار عمومی دارد؛ بهطور مثال تصویری که در ادامه مشاهده میکنید، با توسل به حساسیتهای مذهبی و استفاده از تصاویر مسجدالاقصی در تلاش است حمله ایران را مبارزه با مقدسات جلوه دهد.
۴- دروغ بزرگ
در این تکنیک، پروپاگاندیست یک دروغ بزرگ را به دفعات زیاد تکرار میکند تا این تلقی در ذهن مخاطب ایجاد شود که مگر میشود کسی دروغ به این بزرگی بگوید؟
۵- توسل به جهل
در این تکنیک، پروپاگادیست از جهل مخاطب نسبت به موضوع در راستای اهداف خود استفاده میکند؛ به طور مثال در تصویری که در ادامه مشاهده میکنید، مخزن جدا شده از موشک بهجای لاشه موشک منهدم شده نشان شده است.
۶- تحقیر
در این تکنیک، پروپاگاندیست با تمسخر و تحقیر دشمن سعی در کوچک نشان دادن دستاوردهای دشمن دارد؛ بهطور مثال در تصویری که در ادامه میبینید، با استفاده از کلمات «عرزشی» و «عقب افتاده» سعی در تحقیر نیروهای انقلابی دارد.