محدوده‌بندی برای ثبت نام دانش‌آموزان چگونه مشخص می‌شود؟

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، از یکم تیرماه، فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم متوسطه اول آغاز خواهد شد و دانش‌آموزان میان‌پایه نیز پس از اعلام نتایج امتحانات نهایی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در همان مدرسه یا مدرسه دیگری اقدام کنند.

فرآیند ثبت‌نام به صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود و ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم با توجه به دریافت سوابق تحصیلی و انجام فرآیند هدایت تحصیلی در نیمه تیر انجام خواهد شد.

همچنین ثبت نام دانش‌آموزان مدارس خاص، پس از اعلام نتایج آزمون سمپاد و نمونه دولتی آغاز می‌شود.

مدارس خاص از جمله مدارس سمپاد و نمونه دولتی، محدوده جغرافیایی برای ثبت نام ندارند و در صورت قبولی، ثبت‌نام دانش آموزان انجام می‌شود؛ همچنین هنرستان‌ها با توجه به محدودیت رشته‌ها محدوده جغرافیایی ندارند و دانش‌آموزان می‌توانند در هر هنرستانی ثبت‌نام کنند.

محدوده‌بندی بر اساس نشانی از طریق سامانه مربوط به وزارت راه و شهرسازی و سامانه آموزش و پرورش مشخص می‌شود که باهم ارتباط دارد و بر این اساس شناسایی و محدوده مشخص می‌شود، اگر فردی اطلاعات منزل را به درستی ثبت نکرده باشد، باید نسبت به اصلاح نشانی منزل در سامانه مربوطه اقدام کند.

مشکلی از بابت شناسایی محدوده دقیق جغرافیایی وجود ندارد و والدین در صورت بروز هر مشکل می‌توانند با ارائه مستندات نسبت به ثبت‌نام در مدرسه محدوده جغرافیایی خود اقدام کنند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *