ماجرای بی‌خبری علی‌آبادی از واردات زغال‌سنگ + فیلم

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو، 31 شهریور ماه امسال یازدهمین حادثه معدنی در کشور اتفاق افتاد و انفجار معدن زغال‌سنگ طبس در استان خراسان جنوبی موجب کشته شدن 52 نفر و مجروحیت بیش از 20 نفر شد. در گزارشات اولیه دلیل این حادثه نشت گاز متان در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی عنوان شده است اما بررسی دقیق این حادثه به کمیته ویژه‌ای متشکل از مسئولان قضایی و وزارت صمت محول شده است تا در اسرع وقت دلیل این حادثه را اعلام کنند.

در طول یک دهه اخیر حادثه‌های مختلفی در معادن زغال‌سنگ به وجود آمده که جان بسیاری از کارگران را گرفته است. به‌اعتقاد فعالان معدنی از مهم‌ترین چالش‌های معادن زغال‌سنگ ایمنی پایین معادن، عدم به‌کارگیری تکنولوژی و ماشین‌آلات روز دنیا در بهره‌برداری از معادن جهت تولید کنسانتره زغال‌سنگ با کیفیت قابل‌قبول و ویژگی‌های زمین‌شناسی معادن زغال‌سنگ ایران است که مشکلات زیادی را برای معدن‌کاران زغال‌سنگ و مصرف‌کنندگان این محصول ایجاد کرده است.

صمدی دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو به چالش‌های معدنکاران زغال‌سنگ در نبود ابتدایی‌ترین تجهیزات اشاره می‌کند و می‌گوید: سال گذشته نامه‌های متعددی برای رفع مشکلات ارزی با وزارت صمت داشته‌ایم اما متأسفانه به نتیجه نرسیدیم و معادن از نبود تجهیزات رنج می‌برند.

وی با اعلام اینکه “در یک نامه که مهرماه سال گذشته به وزیر صمت نوشتیم، مشکلات ارزی را که ایمنی معادن را تهدید می‌کند، عنوان کردیم.”، گفت: در نامه گفتیم جلسه ویژه‌ای برای تأمین ارز موردنیاز واردات تجهیزات معادن زغال‌سنگ برگزار شود تا همان گونه که سالانه 800 میلیون دلار با مجوز آن وزارتخانه صرف واردات زغال‌سنگ شده است کمتر از 20 میلیون دلار صرف واردات اضطراری تجهیزات معادن زغال‌سنگ شود تا بتوان تولید و ایمنی حداقل را در معادن حفظ کرد.

صمدی تصریح کرد: 20 میلیون دلار را برای واردات ابتدایی‌ترین تجهیزات می‌خواستیم ولی در نهایت با گذشت یک سال هنوز به ما تخصیص پیدا نکرده است.

وی گفت: جالب اینجاست بعد از این نامه وزیر صمت به معاون معدنی خود نامه نوشت و اعلام کرد: آیا ما به زغال‌سنگ اجازه ورود می‌دهیم؟!! علت چیست؟ یعنی حتی نمی‌دانست 800 میلیون دلار واردات داریم.

 

.

 

 

.

 

 

.

 

d985d8a7d8acd8b1d8a7db8c d8a8db8cd8aed8a8d8b1db8c d8b9d984db8cd8a2d8a8d8a7d8afdb8c d8a7d8b2 d988d8a7d8b1d8afd8a7d8aa d8b2 66fb98d02d664

 انتهای پیام/+

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *