رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست که نسبت به ساماندهی دفاتر خدمات الکترونیک شهر اقدام کند.
به گزارش آرونو ، مهدی عباسی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه ۱۳ سال است که از تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک شهر میگذرد، گفت: عدم شفافیت در فرایندها و موازی بودن فرایندها و همچنین رفت و برگشت پرونده بین دفاتر و شهرداری مشکلاتی را ایجاد کرده است و همچنین وجود بروکراسی زمانبر، نبود دستورالعمل شفاف برای برخی خدمات ارائه شده، اشکالات حقوقی در کمیته انضباطی دفاتر، عدم شفافیت در فرایندهای واگذار شده به دفاتر، اعمال سلیقه و… باعث شده که دفاتر مشکلاتی داشته باشند و این در حالی است که بخشی از وظایف حاکمیتی شهرداریها بدون بررسیهای لازم به دفاتر منتقل شده است.
وی با بیان اینکه مطالعات زیادی در مورد آسیبشناسی و بهبود ضوابط و مقررات این دفاتر انجام شده است، اظهار کرد: در سال ۹۶ شورای شهر مصوبهای داشته که براساس آن شش ماه به شهرداری مهلت داده است که اصلاحیه تعرفه دفاتر را انجام دهد و براساس مطالعات آسیبشناسی لایحهای را برای ساماندهی دفاتر بیاورد که نیاورده است.
عباسی همچنین با بیان اینکه چندی پیش من و آقای اقراریان نامهای را خطاب به شهرداری نوشتیم و از آنها خواستیم که براساس قانون نسبت به انتشار لیست ۱۲۹ ساختمان پرخطر اقدام کنند، گفت: تقاضای ما اجرای قانون بود و ما از شهرداری میخواهیم که به این نامهها توجه کنند چرا که ما نماینده مردم هستیم و این درخواست مصوبه، قانونی دارد.
وی همچنین با اشاره به تجمع اعضای تعاونی دهخدا گفت: برای حل مشکلات تعاونی دهخدا در منطقه ۲۰ جلساتی گذاشتیم و تکالیفی برای حوزه شهرسازی مشخص شد اما ۴۵ روز تا دو ماه از این جلسات میگذرد اما هنوز اتفاقی رخ نداده است و امیدواریم هر چه سریعتر شهردار به تکالیفی که به آن واگذار شده عمل کند.
انتهای پیام