جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر مسئولان این حوزه برای بررسی خریدهای صورت گرفته از چین برگزار شد.
به گزارش آرونو ، جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حمل و نقل برای بررسی خریدهای صورت گرفته از چین با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، سید محمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر مسئولان حوزه حمل و نقل تهران برگزار شد.
در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت قراردادهای حمل و نقل عمومی با کشور چین بیان شد و سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مشخصات فنی که برای اتوبوسهای خریداری شده بیان شده هنوز به صورت شفاف مشخص نیستند، گفت: باید گفته شود روش کشف قیمت که منجر به خرید از برخی خودروسازان چینی شده چگونه بوده است.
وی ادامه داد: مشخصات فنی که مبنای قرارداد قرار گرفتهاند به همراه استعلام قیمت آنها باید به شورای شهر ارائه شود؛ همچنین دلنگرانیهایی در رابطه با نحوه خدمات بعد از فروش اتوبوسها وجود دارد که باید در خصوص آنها توضیح داده شود.
تشکری هاشمی با اشاره به خرید تاکسیهای برقی از کشور چین اظهار کرد: یکی از مهمترین مواردی که باید به صورت شفاف بیان شود دلیل خرید یک برند خاص است و باید گفته شود کدام مرجع تخصصی کیفیت این خودرو را برای تاکسی تأیید کرده است؟
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بر اساس گفتههای معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران ۱۱ محصول برقی دیگر تأییدیه وزارت صمت را داشتهاند که از میان تمام آنها یک خودرو انتخاب شده؛ اما هنوز مشخص نیست و انتخاب این خودرو بر چه اساس و با کدام یک از شاخصهای فنی بوده است؛ باید یک مرجع صلاحیتدار فنی، این خودرو را تأیید کند. به عنوان اعضای شورای شهر تهران باید اقناع شویم که دلایل انتخاب این خودرو برای استفاده در خطوط تاکسیرانی چه بوده است.
وی گفت: در طول تاریخ تهران هیچگاه دامنه تصدیگری شهرداریها به این اندازه افزایش نیافته بوده و خود شهرداری به دنبال خرید خودرو، ایجاد بنگاههای تجاری و شرکت داری خودروسازی نبوده است؛ در ایران خودروسازهای بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام برای حضور در بازارها آماده هستند و شهرداری باید از انجام فعالیتهای تصدی گرایانه خودداری کند.
خریدهای حمل و نقلی شهرداری تهران ادامه دارد
در ادامه محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز ضمن اشاره به تفاهمنامهها و قراردادهایی که با کشور چین به امضاء رسیده است، گفت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم خودروهای برقی را دریافت کنیم؛ همچنین موتورهای برقی نیز در مرحله بررسی هستند تا آزمایشهای نهایی بر روی آنها انجام شود.
وی در ادامه یادآور شد: خریدهایی که شهرداری تهران انجام داده قطعاً ادامهدار خواهد بود و تعهدهایی برای مجموعه مدیریت شهری ایجاد شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به چگونگی خرید تاکسیهای برقی توسط رانندگان گفت: بخشی از هزینه این تاکسیها توسط تعهد دولت، بخشی از طریق اسقاط خودرو و مابقی توسط راننده پرداخت خواهد شد.
در ادامه شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران ضمن اشاره به چرایی خرید خودروی مورد نظر به عنوان تاکسی برقی اظهار کرد: این خودرو در کشور چین نیز به عنوان تاکسی به کار گرفته میشود و با یک مرتبه شارژ میتواند ۳۵۰ الی ۴۰۰ کیلومتر را پیمایش کند و متناسب با شرایط و جغرافیایی تهران است. همچنین خودروی خریداری شده به تأیید وزارت صمت رسیده است.
بر اساس گزارش سایت شهر، وی ادامه داد: شهرداری ۱۲۰ نقطه از شهر تهران را به عنوان ایستگاههای شارژ خودرو در نظر گرفته و باطری این خودروها در مدت ۷ ساعت به صورت کند و در مدت ۴۰ دقیقه به صورت سریع شارژ میشود.
انتهای پیام