فولکس‌واگن دستمزد کارگران را کاهش می‌دهد

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو به نقل از رویترز، روزنامه اقتصادی هاندلس‌بلات آلمان در گزارشی اعلام کرد که غول خودروسازی این کشور یعنی شرکت فولکس‌واگن در حال بررسی یک سری اقدامات برای کاهش هزینه‌ها از جمله کاهش 10 درصدی دستمزد کارکنان خود است.

بر اساس این گزارش، فولکس واگن که به علت فشارهای فزاینده و شرایط اقتصادی چالش‌برانگیز به دنبال صرفه‌جویی 4 میلیارد یورویی است، همچنین توقف دو ساله افزایش دستمزدها را در برنامه خود دارد.

در همین حال، کارکنان این شرکت از مدیریت آن انتقاد کرده‌اند که علیرغم وعده‌های مربوط به برنامه جدیدی که در دست تهیه است، استراتژی آینده روشنی ارائه نمی‌دهد.

طبق گزارش هاندلس‌بلات، مدیریت فولکس‌واگن چندین حرکت بالقوه صرفه‌جویی در هزینه را مورد بحث قرار داده است. اینها شامل محدود کردن پاداش کارمندان ارشد، کاهش پرداخت‌های اضافی برای سالگرد شروع به کار کارمندان و بررسی امکان تعطیلی برخی از سایت‌های تولید آلمان می‌شود.

سخنگوی فولکس‌واگن از اظهار نظر در مورد مذاکرات جاری با شورای کار این شرکت و اتحادیه “آی‌جی متال” خودداری کرد.

از اوایل اکتبر، مدیریت فولکس‌واگن هر هفته با نمایندگان کارگری از کارخانه‌های آلمانی خود دیدار کرده است تا تجزیه و تحلیل کند که کاهش هزینه‌ها در کجا امکان‌پذیر است و کدام مدل‌ها در هر مکان تولید خواهند شد.

طبق گفته یک سخنگوی این اتحادیه، مذاکرات در مورد افزایش دستمزد به طور جداگانه انجام می‌شود و دور رسمی بعدی برای 30 اکتبر تعیین شده است.

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *