به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما، «شکرستان» یکی از مجموعههای فاخر و ماندگار مرکز پویانمایی صباست که از همان آغاز راه تاکنون تلاش کرده تا موضوعات مهم و به روز را از دل جامعه برگیرد و ماجراهای خود را متناسب و هم راستا با آنها ترسیم و پردازش کند و اینگونه دغدغهمندی خود نسبت به مردم و مشکلات و نیازهای آنها را نشان دهد؛ این برنامه با وجود آنکه مبحث خانواده اولویت اصلیش در ترسیم و مصورسازی قصهها است اما در هر فصل خود کوشیده تا در دل محور اصلی موضوعات مهم و اساسی را نیز جای دهد و بر اساس آنها راوی داستانهای شیرین خود باشد اما اما این بار «شکرستان» کوشیده تا مبنای ماجراهای خود را در کنار پرداختن به خانواده، پردازش به محیط زیست و نیز توجه به صرفهجویی در مصرف آب قرار دهد و با ایده و تفکر فرهنگ سازی پیرامون محیط زیست و آب، برای پخش راهی شبکه یک سیما شد.
سیدمسعود صفوی در این باره اظهار کرد: هر سری از «شکرستان» با قرار دادن یک موضوع به عنوان محور اصلی مسیر تولید و پخش خود را آغاز و پشت سر میگذارد اگر چه مبحث خانواده همیشه از اولویتهای اصلی شکرستان بوده اما در کنار آن به مقولههای دیگری همچون محیط زیست یا روابط اجتماعی و … پرداختهایم ولی در سری جدید محور اصلی این مجموعه حول محور محیط زیست، آب و صرفهجویی در مصرف آب است و پایههای فیلمنامه بیشتر بر مبنای این موضوعها پیریزی شده است.
وی با بیان اینکه در هر فصل از «شکرستان» کوشیدیم تا براساس محتوا و موضوع مجموعه کاراکترهای جدیدی را اضافه کنیم و شخصیتهای قدیمی را نیز با یک پردازش و طراحی جدید در ساختار، و موازی نمودن آنها باحال و فضاهای جدید دوباره وارد کار کنیم، افزود: به طور کلی از آنجا که قصههای شکرستان دارای فضا و طراحیهای خاصی هستند از این رو فیلمنامه نویسان دستشان برای نگارش و پردازش ماجراهای مختلف و متنوع باز است و از محدودیتهای خاصی برخوردار نیستند و به تناسب همین امر، کاراکترهای جدیدی وارد کار میشوند برای مثال در دو سه فصل اخیر نزدیک به ۵ یا ۶ کاراکتر به این مجموعه اضافه شدند.
تهیه کننده «شکرستان» بیان کرد: مبنای تغییرات در «شکرستان» معمولاً براساس موضوع و محتوای داستانها شکل میگیرد به طور مثال وقتی قرار است درباره موضوعاتی، چون فناوری و یا کسب و کار صحبت شود نویسندگان فیلمنامه قلم، ذهنیت و تمرکز خود را صرفاً به سوی این مباحث متمرکز میکنند که در این صورت ناخودآگاه شخصیتهای جدید، فضاهای جدید و خانوادههای جدید ذهن نویسندهها را درگیر میکنند به گونهای که او مجبور از آنها میشود البته گاهی نیاز است تا شخصیتهای قدیمی با پردازش جدید در فضاهای مختلف به کار گرفته شوند به طور کل باید گفت اصولاً تغییرات در شکرستان حول محور موضوع میچرخد.
صفوی خاطر نشان کرد: «شکرستان»، چون برنامهای قدیمی محسوب میشود و سالیان زیادی است از شبکههای مختلف سیما به روی آنتن میرود مورد اقبال مخاطبین کودک، نوجوان و حتی بزرگسال قرار گرفته و بنا به فرهنگ، قصههای جذاب و روایت شیرینی که دارد، مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است، البته ناگفته نماند که نوع فضا و طراحیهای مینیاتوری خاص و بازی عروسکهای خیمه شب بازی توأم با قصه گوییهای شیرین بر جذابیتهای این مجموعه افزوده به گونهای که در این چند سال اخیر چه به لحاظ آمار تلویزیونی و چه از لحاظ میزان تماشا در تلوبیون در زمره برنامههای پر بیننده و شاخص قرار گرفته است.
به گزارش مجله آرونو، «شکرستان» تاکنون علاوه بر پخش از شبکه پویا، کودک و آی فیلم از سایر شبکههای دیگر نیز روی آنتن رفته و این بار سری جدید آن از شبکه یک سیما پخش میشود و داستانهای سری جدید «شکرستان» که به کارگردانی عباس جلالی یکتا با تکنیک کات اوت به تولید رسیده در یک شهر قدیمی و خیالی رقم میخورند و هر قسمت راوی داستانهای مجزایی است که با صدای رضا بابک روایت میشوند؛ همچنین بهلول، پادشاه، وزیر، قاضی، اسکندر، ننه قمر، خواجه فرزان، خواجه اقبال، برزو و صمد از جمله شخصیتهای آن هستند.