فرمان جذب معلم پرورشی پس از ۱۵ سال توسط آیت‌الله رئیسی

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی در آئین تکریم و معارفه دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای خدمت اظهار کرد: در دیدار اخیر معلمان با رهبر معظم انقلاب، ایشان چند نکته فرمودند که مهم بود؛ ایشان بارها در دیدارها و ابلاغیه‌های مختلف وظایفی را برای آموزش و پرورش مشخص کردند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی تحولی در نظام آموزش و پرورش هم بر بیانات ایشان تاکید داشته است، افزود: رهبر انقلاب بر اهمیت معاونت پرورشی به عنوان اصلی‌ترین معاونت وزارت آموزش و پرورش اشاره داشتند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مقام معظم رهبری فرمودند این معاونت بعد از احیا باز هم آن چیزی که باید می‌شد، نشد، ادامه داد: رهبر انقلاب چند وظیفه را برای وزارت آموزش و پرورش مشخص کردند که شامل بحث آسیب‌های اجتماعی، هویت و امیدآفرینی بود.

حجت الاسلام پورثانی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی ایشان تاکید کردند از ظرفیت خود دانش‌آموز برای کاهش آسیب استفاده شود، گفت: ایشان تاکید داشتند دانش‌آموزان باید اهل تحلیل باشند.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی نظام اسلامی باید «تربیت» باشد که این موضوع در برنامه‌های آیت‌الله رئیسی دیده شد، گفت: آیت‌الله رئیسی در ابتدای سفر استانی خود، به اردوگاه دانش‌آموزی رفت و پس از ۱۵ سال فرمان جذب معلم پرورشی را صادر کرد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموز در مدرسه باید یک عنصر اثرپذیر باشد، افزود: دانش‌آموز باید تراز انقلاب، اثرگذار، فعال و کنشگر باشد که این امر در بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سازمان دانش‌آموزی میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه تفاوت اتحادیه انجمن‌های اسلامی با سایر تشکل‌ها وجود نماینده ولی فقیه در تشکیلات است، ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش امروز یکی از سیاست‌های اصلی و باورها این است که برای دانش‌آموزان نقش هویتی قائل باشیم.

وی با بیان اینکه اگر دانش‌آموز حس خوب و تعلق به مدرسه داشته باشد، اتفاقات خوبی می‌افتد که باید توسط ما صورت گیرد، عنوان کرد: سند تحول بنیادین دانش‌آموز را تمام ساحتی و مؤثر در اجتماع کرده است تا عنصر فعال محله باشد و فعالیت در تشکل دانش‌آموزی یک اصل است؛ امیدوارم همه در تربیت نسل در تراز انقلاب اسلامی و سربازان امام زمان (عج) موفق باشیم.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *