شهدای خدمت در مدرسه کرامت تربیت شدند

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _پنجشنبه هفدهم خرداد_ در دیدار با حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: اهتمام به مدرسه یک سرمایه‌گذاری است، البته به معنای این نیست که ما در دنیا سرمایه‌گذاری می‌کنیم و سود می‌بریم.

وی اضافه کرد: خدای متعال می‌فرماید هر کس می‌خواهد برای آخرتش کشت و کار کند ما به کشت و کار او برکت می‌دهیم، اما آن‌هایی که می‌خواهند دنیا را داشته باشند، یک چیزی از دنیا به آن‌ها می‌دهیم، اما این‌ها در آخرت چیزی ندارند. این گفته خدا برای تشویق همه شماست، هم تشویق خیّرینی که با مال خود جهاد می‌کنند و هم کسانی که مدیریت آن را بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه وقتی شما به حساب خدا چیزی واریز می‌کنید، یعنی برای مثال مدرسه یا مسجدی بنا می‌کنید، باید بدانید که خدا سریع‌الحساب است، گفت: یعنی خیلی‌زود نتیجه را به حسابتان واریز می‌کند، قطعاً همه شما این تجربه را دارید که وقتی از مالتان بخشش می‌کنید، چیزی از این مال کسر نمی‌شود، خدا خیلی بیشتر به شما برمی‌گرداند.

عابدینی افزود: در مدارس یک فیزیک مدرسه را داریم و یک محتوای مدارس را داریم، خدای متعال در نخستین آیاتی که نازل شد، با ادبیات مدرسه صحبت کرده است، نخستین آیاتی که بر قلب مبارک پیامبر (ص) نازل شد، آیات سوره علق است.

وی یادآور شد: بنابراین خدا کارش را با مدرسه و تعلیم و تربیت آغاز کرده است، موضوع مدرسه دنیا هم کرامت است، کتاب این مدرسه هم قرآن کریم است، یعنی موضوع کتاب هم با ربّ اکرم و انسان کریم هماهنگ است، محتوای کتاب هم «اِنّ اَکرَمَکُم عِندَالله اَتقاکُم» است.

امام جمعه شهر قزوین با ذکر اینکه خدای متعال می‌فرماید کسانی که امکانات در اختیارشان قرار می‌دهیم، باید اولین کارشان اقامه نماز باشد، گفت: نماز خواندن با اقامه نماز متفاوت است، اقامه نماز به معنای اقامه عدل، انسانیت، اخوت، رأفت، رحمت، برادری و همه خوبی‌ها است، قرآن به ما می‌گوید نماز باید اقامه شود.

عابدینی اضافه کرد: خدای متعال در آیه ۴۵ سوره عنکبوت می‌فرماید «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ»، یعنی یقیناً نماز از کارهای زشت، و کارهای ناپسند باز می‌دارد؛ و همانا ذکر خدا بزرگ‌تر است و خدا آنچه را انجام می‌دهید، می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه شهدای خدمت تربیت‌شده‌های مدرسه کرامت بودند، ادامه داد: همه بزرگان ما مانند شهید رجایی، شهید قاسم سلیمانی، رهبر حکیم انقلاب، حاج‌آقا ابوترابی، شهید لشگری و همه بزرگان دیگر در قله کرامت قرار دارند و همه تربیت‌شده مدرسه کرامت هستند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *