شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما

|

فهرست مطالب

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار بر روی استان و گذر متناوب امواج از عصر فردا تا اواسط هفته آینده است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی امروز در بیشتر مناطق صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید و در نیمه غربی از بعدازظهر گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، از فردا تا اواسط هفته آینده وضعیت جوی در استان کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد تا اندازه‌ای شدید گاهی شدید همراه است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی این مدت در ساعات عصر و شب بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه غربی پیش‌بینی می‌شود. از روز دوشنبه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی شدت و گستره بارش‌ها در سطح استان افزایش خواهد داشت.

وی با درباره هشدار زرد هواشناسی با ورود سامانه ناپایداری‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از فردا تا پایان وقت شنبه یکم اردیبهشت در استان گفت: این سامانه با رگبار باران، رعدوبرق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد گردوخاک همراه است.

آقایی ادامه داد: طی این مدت مناطق جنوبی و غربی استان به ویژه بویین میاندشت، سمیرم، خوانسار، چادگان، فریدن (داران)، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوترآباد، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نجف‌آباد، نائین، اصفهان، نطنز، دهق تحت تأثیر این سامانه است.

وی بر مخاطرات احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی و نهال و درختان آسیب‌پذیر، محصولات باغی و زراعی هشدار داده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عبور و یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفظ صنعت کشاورزی، توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا چهار درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای دو درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *