علیرضا شریفییزدی در گفتوگو با خبرنگار مجله آرونو با اشاره به تمایل افراد برای ایجاد تغییر در چهره و انجام اعمال زیبایی اظهار کرد: این مباحث در دو سطح خرد و کلان و از منظرهای روانشناسی و جامعهشناسی قابل بررسی است.
وی افزود: بهطور معمول افرادی که گرایش بیشتری به انجام اعمال جراحی زیبایی دارند، دارای شخصیت نمایشی هستند، برای این افراد تمام زندگی نمایش است و سعی در نشان دادن آن به دیگران دارند.
عضو انجمن جامعه شناسی ایران گفت: گروه دیگری که تمایل به انجام جراحی زیبایی دارند، افرادی هستند که اعتماد به نفس پایینی دارند، برای افزایش اعتماد به نفس بیشتر به ظاهر خود اهمیت میدهند و حتی گاهی به صورت اغراقآمیز نسبت به انجام چنین رفتارهایی اقدام میکنند.
وی با بیان اینکه افرادی که افسردگی یا اضطراب دارند، به خاطر اینکه احساس خوبی را موقت تجربه کنند، به انجام اعمال زیبایی روی میآورند، تصریح کرد: کسانی که درگیر اختلال خودزشتپنداری هستند، گروه دیگری از افراد بوده که به عملهای زیبایی گرایش دارند.
شریفییزدی خاطرنشان کرد: تبلیغات در گرایش افراد برای انجام اعمال زیبایی اثرگذار است، افراد نباید به راحتی به تبلیغات گسترده درباره انجام عملهای زیبایی اعتماد کنند.