سقوط ۱۰ اصله درخت در اصفهان بر اثر تندباد

|

فهرست مطالب

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو در اصفهان، با اشاره به استقرار و آغاز فعالیت سامانه همرفتی همراه با وزش طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی از امروز تا بعدازظهر چهارشنبه هفته جاری در استان، اظهار کرد: این سامانه با بارش‌های رگباری، تگرگ، رعدوبرق و صاعقه در مناطق غرب، شمال، شرق و مرکز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: وزش تندبادهای موقتی طی بعدازظهر امروز، منجر به شکسته و قطع شدن ۱۰ اصل درخت در مناطق مختلف و مرکز استان شده است، اما خسارت جانی بر فردی تاکنون گزارش نشده است، لذا با وزش تندبادها، تحکیم و استحکام سازی سازه‌های ناپایدار، داربست‌ها و رعایت اصول ایمنی تابلوهای بین شهری و شهری به به ادارت راهداری، شهرداری و دهیاری‌های تاکید شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون اینکه مطابق پیش‌بینی‌ها فعالیت این سامانه همرفتی با بارش‌های ناگهانی باران، کاهش دید و گردوغبار همراه است، تصریح کرد: احتیاط در سفرهای داخل و برون‌شهری، تمهیدات لازم برای حفظ گلخانه‌ها، محصولات کشاورزی به ویژه در مسیرهای تندباد خیز و گردوغبار، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، اتراق دامداران در حاشیه رودخانه‌ها، مناطق چرای دام و ممنوعیت کوهنوردی، استقرار نداشتن عشایر در ارتفاعات به ویژه غرب استان اطلاع‌رسانی و توصیه شد.

وی درباره استقرار و آماده‌باش تیم‌های امدادی در جاده‌های استان، گفت: با فعالیت سامانه همرفتی، بارش‌های رگباری و تندبادها، تیم‌های فوریت‌های پزشکی، پایگاه‌های جاده‌ای حلال احمر، راهدارخانه‌ها، شرکت‌های امداد جاده‌ای خودرو و برق فعال هستند.

شیشه‌فروش با هشدار نسبت به وزش تندباد لحظه‌ای و طوفان گردوغبار در استان اصفهان، اظهار کرد: شرایط جوی تا بعدازظهر وقت چهارشنبه هفته جاری تحت عنوان وزش تندباد لحظه‌ای و طوفان گردوغبار پیش‌بینی می‌شود که متعاقب آن، اخطارها و هشدارهای لازم ازجمله حفاظت از کمپ‌های مسافرتی در برابر وزش باد و تندباد به عوامل مدیریت بحران سطح استان داده شده است.

وی افزود: با کسب تجربه از حوادث ناشی از وزش تندباد طی سال گذشته به دلیل وقوع طوفان و گردوغبار در مناطق استان، اقدامات لازم به شهرداری‌ها و اداره راهداری نسبت به استحکام بخشی سازه‌های غیر پایدار از جمله تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تابلوهای راهنمایی و گردشگری ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در زمان وقوع تندباد از نشستن زیر درخت‌های فرسوده و صعود به ارتفاعات اجتناب کنید، خاطرنشان کرد: پلیس کنترل ترافیک در جاده‌ها را برعهده خواهد داشت تا اخطارهای لازم ابلاغ و محدویت‌های لازم برای برخی جاده‌ها اعمال شود، لذا با وقوع تندبادهای لحظه‌ای و کاهش میدان دید، رانندگان موظف هستند با توجه به راهنمایی‌های ضروری، رعایت ایمنی در تردد را جدی بگیرند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *