سردار سلامی: رسانه سازنده افکار و آرای جامعه است

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، سردار سرلشکر حسین سلامی پیش از ظهر امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در اختتامیه جام رسانه امید ضمن تبریک دهه مرامت و میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: از آن حضرت توسل می‌جویم برای اینک به همه ما و شما در این لحظات معنوی و باشکوه هم سلامی و هم سعادت و هم توفیقات روزافزون برای اعتلای جامعه بزرگ و اسلامی ایران عنایت کند.

وی افزود: رسانه سازنده افکار و آرای جامعه است؛ رسانه‌ها است که ادراکات ما را از بیرون شکل می‌دهد و فضاهای ذهنی ما را نسبت به رخداد و روندها آشنا می‌کنند، این رسانه‌ها هستند که واقعیت‌ها و رویدادها را از یک نقطه به سطح و حجم از تصور و انگاره تبدیل می‌کند و این رسانه‌ها هستند که در عصری که دشمنان به‌دنبال ناآگاهی و کورسازی عقلانی هستند، بینایی سیاسی ایجاد می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: رسانه‌ها هنجارهای اجتماعی و خوب و بد جوامع را تعریف می‌کنند، رسانه‌ها هستند که مشعل‌های امید را روشن یا خاموش می‌کنند؛ جهان در مسیر یک نبرد رسانه‌ای سخت به‌سر می‌برد و آرایش حق و باطل در بعد رسانه‌ها کاملاً واقعی، پیوسته و شبانه‌روزی است و در این مسیر ارزش رسانه‌ها را می‌دانیم.

سلامی بیان کرد: آن چیزی که می‌تواند یک عمل در مقیاس تاکتیکی را به یک واقعیتت در مقیاس راهبردی تبدیل کند، رسانه‌ها هستند و شاید زنده‌ترین مصداق این واقعیت عملیات وعده صادق است؛ این عملیات از دید ما یک عملیات محدود بود، ضربه زدن به ۲ نقطه با استفاده از تعداد محدودی موشک و پهپاد برای یک هدف معین یعنی تنبیه یک رژیم خشن بی‌عقل بود که جز منطق قدرت چیز دیگری را به رسمیت نمی‌شناسد، ما باید قلب سیاسی استکبار را نشانه می‌گرفتیم که یک سرپل سیاسی برای تنظیم سیاست‌های آمریکا برای جهان اسلام، یک موجود موزی، آزاردهنده، پیچیده و خشن که مولد ناامنی است و ارمغان آن آوارگی، خشونت، بی‌رحمی، محو ارزش‌های انسانی و… است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به این نقطه حمله می‌کردیم تا فوران و مستی دشمن را خاموش کنیم؛ ما برای این کار ۲ نقطه را در نظر گرفتیم البته می‌دانستیم آرایشی که در برابر ما قرار دارد جهانی است، شبیه آنچه که در جنگ‌های جهانی رخ داده او می‌دانستیم در یک ائتلاف به میدان می‌آیند اما تصمیمی که برای این اقدام گرفته شد، از یک قلب متصل به وحی، صاحب حکمت، ژرف‌اندیشی و دشمن‌شناسی و یک حرکت تاریخی بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: وسعت، شجاعت و حکمتی که این تصمیم را پشتیبانی می‌کرد و آن پیامد بسیار قوی و گسترده‌ای که این عملیات را به آینده منتقل می‌کرد، از درون تدبیر رهبر ما ریشه گرفت و وسعت تصمیم بر ناشناختگی ما غلبه کرد.

سلامی با تاکید بر اینکه رسانه انبساط‌دهنده میدان تأثیر است، تصریح کرد: کار رسانه است که نقاط را به حجم تبدیل می‌کند و اقدام تاکتیکی را در فضای راهبری توصیف می‌کند؛ گاهی اوقات جغرافیای اقدام به ظاهر کوچک است اما تأثیر روانی آن در تغییر نگرش‌ها و معماری ادراکات و ساخت شخصیت ذهنی جدید به عهده رسانه است، بنابراین اهمیت آنکه در رسانه است از اهمیت آنکه در میدان است کمتر نیست.

وی با بیان اینکه با روایت پیشرفت فرماندهان صنعت و اقتصاد کشور آشنا و متوجه شدید ایران عزیز اسلامی ما در چه فرازهایی از پیشرفت قرار گرفته است و ما به خوبی این موارد را درک می‌کنیم، یادآور شد: رسانه می‌تواند در این نبرد پیام‌آور امید باشد، در جایی که دشمن برای خاموش کردن شعله‌ای امید تلاش جهانی انجام می‌دهد هرچند در این فضا در حال تجربه کردن فضایی نابرابر هستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه واقعیتی که در میدان بود با آرزوهای ذهنی دشمن منطبق نبود، گفت: دانشجوی یک ترم قبل از انقلاب اسلامی هستم، ما معادلات مربوط به حرکات سیارات و سفینه‌ها در مدار زمین را به‌خوبی مطالعه می‌کردیم و یا درمورد طراحی توربین‌ها و کمپرسورها بر کاغذ هرکاری انجام می‌دادیم اما همه این مفاهیم صرفاً روی کاغذ بود و حتی تصویری ذهنی از یک ماهواره و سامانه پرتاب موشک‌ها نداشتیم و همه چیز تئوریک بود و پس از مدتی از ذهن‌ها می‌گریخت، ما بودیم و نیازهایی که باید توسط دیگران تأمین می‌شد.

سلامی بیان کرد: آن‌ها از منابع مادی و سرمایه معنوی ما ارتزاق می‌کردند و پسماندها و ته‌مانده‌های کارشان را با فخر و افتخار به ما می‌فروختند و ما ناآگاهانه به این افتخار می‌کردیم که مصرف‌کننده محصولات غربی هستیم اما ظهور انقلاب اسلامی، تولد یک تصور، رؤیا و آرمان جدید برای ملت ایران بود.

در حال تکمیل

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *