سامانه تلفنی پاسخگویی به سوالات یارانه‌ای قطع شد

|

فهرست مطالب

سامانه تلفنی ۶۳۶۹ که همزمان با اجرای طرح «توزیع عادلانه یارانه‌ها» در راستای پاسخگویی به سوالات مردمی در اردیبهشت ماه امسال فعالیت خود را گسترش داد، اپراتورهایش معلولانی بودند که تا چندی پیش روزانه به بیش از ۳۵ تا ۴۰ هزار تماس مردمی پاسخ می‌دادند اما پیگیری‌های آرونو حکایت از آن دارد که به دلیل بدهی ۵ میلیارد تومانی وزارت کار به موسسه رعد الغدیر و عدم پرداخت «حقوق» اپراتورها، فعالیت این سامانه متوقف شده و دیگر پاسخگوی سوالات هموطنان نیست.

علیرضا آتشک، مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعد الغدیر در این باره به آرونو ، می‌گوید: موسسه نیکوکاری رعد الغدیر طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کارو رفاه اجتماعی قرار بود سامانه‌ای تلفنی را با کمک افراد دارای معلولیت درخصوص پاسخگویی به سوالات یارانه‌ای مردم راه‌اندازی کند که وزارت کار نیز موظف به پرداخت حق الزحمه و بیمه نیروها (معلولانی که به عنوان اپراتور مشغول به کار شدند) بود.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۶۳۶۹ به مدت چهار سال برای پاسخگویی به سوالات مردمی درخصوص یارانه‌ها فعالیت دارد، ادامه می‌دهد: از اردیبهشت ماه سال جاری با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها ۱۰۰ نفر به تعداد اپراتورهای این سامانه که از افراد دارای معلولیت هستند با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر کار وقت (عبدالملکی) افزوده شد، به طوری که پیش از این اپراتورهای سامانه حدود ۲۵ نفر از افراد دارای معلولیت بودند اما به درخواست وزارتخانه ۱۰۰ نفر دیگر به تعداد آنها اضافه شد.

مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعد الغدیر با اشاره به اینکه اپراتورهای سامانه پیش از فعالیت در سامانه ابتدا به صورت حرفه‌ای آموزش‌های لازم را دریافت کردند، می‌افزاید: اکنون که حدود ۴ ماه از اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها می‌گذرد و اپراتورهای سامانه ۶۳۶۹ به سوالات مردمی پاسخ داده‌اند، وزارت کار هنوز هزینه‌ای پرداخت نکرده است.

آتشک خاطرنشان می‌کند: از سوی دیگر قرارداد ۱۰۰ نفری که به نیروها اضافه شد تا پایان سال بود و این درحالیست که پس از گذشت دو ماه، ۴۰ نفر آنها تعدیل شدند.

وی با اشاره به اینکه از بهمن ماه سال گذشته وزارت کار و رفاه اجتماعی به موسسه نیکوکاری رعد الغدیر ۵ میلیاردتومان بدهی دارد، می‌گوید: از بهمن ماه از وزارت کار طلبکار هستیم. هرکدام از نیروهای سامانه ۶۳۶۹ هزینه دارند و در این مدت موسسه با دریافت کمک‌های خیرین و وام از بانک‌ها توانسته حقوق نیروها را پرداخت کند اما اکنون دو ماه است که دیگر اپراتورهای سامانه مذکور حتی حقوقی دریافت نکرده‌اند.

آتشک تصریح می‌کند: از هفته گذشته به دلیل ناتوانی مالی ۶۳۶۹ مجبور شدیم علی رغم نامه نگاری‌های انجام شده با مسئولان وزارت کار که البته آنها هیچ وقعی ننهادند، دست از کار بکشیم و اکنون اگر مردم با این سامانه تماس بگیرند به طور خودکار به مدت ۲۰ دقیقه در صف انتظار می‌مانند و درنهایت هم کسی پاسخگوی آنها نیست.  

وی با بیان اینکه هیات مدیره موسسه الغدیر تصمیم به قطع همکاری با وزارت کار گرفته است، ادامه می‌دهد: نکته جالب این است که از هفته گذشته که سامانه ۶۳۶۹ قطع شده، وزارتخانه هیچگونه اقدامی نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که وزارت کار برای دریافت بدهی‌های قبلی و پرداخت حقوق کارکنان قولی نداده؟ مدعی شد: «در آن زمان که وزیر کار و معاون اول رییس جمهوری در موسسه حضور یافتند سه ماه بود که حقوقی دریافت نکرده بودیم. آقای عبدالملکی در بازدید خواست که این موضوع به معاون اول رییس جمهوری مطرح نشود تا بدهی را تا چند روز دیگر پرداخت کند اما هنوز هزینه‌ای پرداخت نشده است.»

به گزارش آرونو ، پیگیری‌های خبرنگار آرونو حاکی از آن است که تا چند روز پیش با شماره‌گیری ۶۳۶۹ـ۰۲۱، تماس‌گیرندگان در صف انتظار قرار می‌گرفتند اما هم اکنون در صورت شماره‌گیری با بوق اشغال ممتد مواجه شده و اتصال به سامانه مقدور نمی‌شود.

پیگیری‌های خبرنگار آرونو از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا زمان انتشار این گزارش بی‌پاسخ ماند. آرونو آماده انتشار پاسخ وزارتخانه در این خصوص است. 

 سامانه تلفنی پاسخگویی به سوالات یارانه‌ای قطع شد

 سامانه تلفنی پاسخگویی به سوالات یارانه‌ای قطع شد

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *