سالانه ۲۵ درصد به ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان اضافه خواهد شد

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، رجبعلی برزویی امروز _پنجشنبه بیست و چهارم خرداد_ در گردهمایی شورای معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش کشور در اصفهان اظهار کرد: کیفیت نظام آموزشی به دنبال استقبال نخبگان از دانشگاه فرهنگیان افزایش چشمگیری در آینده خواهد داشت.

وی پیرامون اینکه دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی ماموریت‌گرا است که وظایف تأمین نیروی با کیفیت برای آموزش و پرورش را برعهده دارد، افزود: چنانچه برترین رتبه‌های کنکور، جذب دانشگاه فرهنگیان شوند، کیفیت نظام تعلیم و تربیت بهبود خواهد یافت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در سال گذشته ۳۴۰ نفر از رتبه‌های پایین‌تر از ۱۰۰۰ در رشته علوم انسانی به این دانشگاه وارد شدند.

وی با بیان اینکه بحث آموزش ضمن خدمت معلمان به دانشگاه فرهنگیان واگذار شده است، گفت: براساس فرایند وقت‌گیر کانون‌های ارزیابی برای جذب معلمان دارای شایستگی‌های لازم و لزوم آموزش نو معلمان تصمیم گرفته شد، در حال حاضر آموزش‌های ضمن خدمت از سوی وزارت آموزش و پرورش به شیوه گذشته انجام شود تا سال آینده با کیفیت بیشتری آن را شروع کنیم.

برزویی پیرامون اینکه آزمون ماده ۲۸ قوانین و مقررات، روش مهم برای جبران ظرفیت پایین دانشگاه فرهنگیان است، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان موظف به آموزش، نیروهای جذب در وزرات آموزش و پرورش است، از این‌رو طی سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۰ هزار نفر آموزش بدو خدمت را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های مهارت‌آموزی برنامه‌ریزی شده حداقل در ۱۶ جلسه برای نیروهای جدید در وزارت آموزش و پرورش ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات لازم از سال جاری، نیروهای جذب شده مطابق آزمون ماده ۲۸ بالغ بر ۴۰۰ ساعت آموزش کیفی در دو پودمان را دریافت خواهند کرد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *