محمد سیاوشی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو، در خصوص تفکیک وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: باید ببینیم هدف از تفکیک وزارت راه و شهرسازی چیست، آیا با این کار امور اصلاح شده، توسعه و پیشرفت محقق میشود.
وی با بیان اینکه پاسخ به این پرسش منفی است، توضیح داد: معتقدم در ادغامها و تفکیکها هیچگاه اهداف محقق نشده است. با همین ساختار وزارت راه و شهرسازی میتوانیم به اهداف برسیم، البته با این شرط که در این وزارتخانه، وزیر راه معاونت حملونقل به معنای واقعی ایجاد کند.
وی با تاکید بر اینکه این معاونت باید حکم قائم مقام وزیر راه و شهرسازی را داشته باشد، افزود: این معاونت باید دارای اختیار بوده و اسم معاون از روی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، راهآهن، راهداری، سازمان هواپیمایی و … برداشته شود و اینها زیرمجموعه معاونت حملونقل باشند.
کارشناس حملونقل بیان کرد: مجموعههای ذکر شده باید ذیل معاون حملونقل وزیر راه وشهرسازی باشند. در این صورت میتوان به اصلاح امور و تحقق اهداف امیدوار بود. وزارت حملونقل میتواند در قالب یک معاونت با نام حملونقل وظایف، چارچوب و مسئولیتهای محوله را به خوبی اجرایی کند.
انتهای پیام/