رگبار و رعدوبرق آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد/لزوم آمادگی در برابر بارش‌های ناگهانی

|

فهرست مطالب

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بیانگر جوی به نسبت پایدار تا اوایل هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس طی مدت یاد شده وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف در بعضی نواحی کمی ابری در ساعات بعدازظهر و شب گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و نقاط شمالی، شرقی و تا حدودی مرکزی استان همراه با گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در مناطق مستعد و ارتفاعات استان به ویژه در نواحی جنوبی و غربی رگبار پراکنده، رعدوبرق در ساعات عصر و شب مورد انتظار است.

وی درباره صدور هشدار سطح زرد طی فعالیت سامانه رشد ابر، وزش باد به نسبت شدید و رگبار و رعدوبرق نقطه‌ای و محلی در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از بعدازظهر امروز تا پایان وقت یکشنبه چهارم شهریور با رگبار و رعدوبرق نقطه‌ای در ساعات بعدازظهر تا شب شدیدتر است.

آقایی گفت: فعالیت این سامانه با وزش باد به نسبت شدید موقتی در مناطق جنوبی، غربی به ویژه سمیرم، بوئین میاندشت، فریدونشهر، خوانسار، دهاقان و گلپایگان همراه خواهد بود.

وی پیرامون آبگرفتگی موقتی در مواردی بارش، خطرات اصابت صاعقه در ارتفاعات، احتمال آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها به سبب اصابت صاعقه، اظهار کرد: تسریع در برداشت محصولات، تحکیم سازه‌های سبک، ممنوعیت صعود به ارتفاعات و داشتن آمادگی در برابر بارش‌های ناگهانی توصیه می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی پیرامون اینکه دمای هوای چهار شهرستان اصفهان امروز بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: دمای هوای ۲۹ شهر استان پایین‌تر از ۴۰ درجه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهر بادرود با بیشینه دمای ۴۱ درجه و بوئین میاندشت با کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق در استان ثبت شدند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *