رونمایی از نخستین سامانه سیار فرماندهی و مدیریت بحران کشور در خراسان شمالی

|

فهرست مطالب

آرونو /خراسان شمالی نخستین سامانه سیار فرماندهی و مدیریت بحران کشور در خراسان شمالی رونمایی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در گفت‌وگو با آرونو اظهار کرد: این سامانه سیار فرماندهی و مدیریت بحران، اقدامی مشترک بین جمعیت هلال احمر خراسان شمالی و مدیریت بحران استانداری است که امروز با حضور استاندار خراسان شمالی رونمایی شد.

ابوالفضل محبان افزود: این سامانه سیار در واقع خودروی وَن است که سامانه های مختلفی در آن تعبیه شده و به اتاق فرماندهی سیار و چابک تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در هنگام حوادث که نیازمند مدیریت بحران در منطقه هستیم، فرمانده میدان باید اطلاعات کافی از منطقه حادثه و میزان خسارات داشته باشد که بدین منظور در کابین عقب این خودرو، تغییر ساختار دادیم تا امکانات مورد نیاز در آن نصب شود.

محبان گفت: تمام اطلاعات استان شامل جمعیت مناطق، نقشه و راه های دسترسی، ارتباط با سامانه های هواشناسی و… به صورت دیجیتال و آنالوگ در این اتاق فرماندهی سیار تعبیه شده و تجهیزات ارتباطی برای برقراری ارتباط از هر نقطه نیز در آن وجود دارد.

وی بیان کرد: امسال توانستیم دومین پهپاد جستجوگر هلال احمر را نیز دریافت کنیم که در این سامانه سیار فرماندهی و مدیریت بحران استان نصب کردیم تا به عنوان چشم بینای فرمانده در میدان حادثه به جستجو و کاوش در منطقه بپردازد و تصاویر زنده ای را به مرکز فرماندهی مخابره کند.

وی افزود: در این سامانه سیار فرماندهی و مدیریت بحران، حدود ۳۰۰ میلیون تومان تجهیزات توسط هلال احمر نصب شده است. همچنین مدیریت بحران استانداری نیز به همراه این خودرو، تجهیزاتی را فراهم کرد و نهایتاً با همکاری این دو مجموعه، نخستین سامانه سیار فرماندهی و مدیریت بحران کشور رونمایی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت های این سامانه سیار فرماندهی می تواند سبب کاهش زمان امدادرسانی و همچنین تصمیمات مدیریتی شود که در امدادرسانی به حادثه دیدگان نقش بسیار مهمی دارد.

وی بیان کرد: پیشتر نیز، نخستین کانکس مرکز فرماندهی سیار کشور توسط جمعیت هلال احمر خراسان شمالی رونمایی شده بود و در سوانح مختلف از ظرفیت آن بهره مند شده ایم. همچنین یک کانکس چند منظوره نیز برای استفاده در بحران ها در اختیار هلال احمر است که می‌تواند براساس نیاز به محل استقرار و ویزیت پزشکان، داروخانه، استراحت امدادگران و… تبدیل شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *