روز ۳۸۴ طوفان‌الاقصی| ادامه کوچ اجباری ساکنان شمال غزه

|

فهرست مطالب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری مجله آرونو، برای بیستمین روز پیاپی، ارتش اشغالگر اسرائیل در شمال نوار غزه، در حالی که جنگ به روز 384 خود رسیده است، با شدت تمام به حملات ویرانگر و تبعید اجباری اهالی این منطقه ادامه می‌دهد. این حملات با بحران انسانی و فجایع بی‌سابقه همراه شده است.  

در این میان اردوگاه جبالیا کانون اصلی این تهاجم زمینی و هر روز شاهد قتل عام‌های بی‌رحمانه است. 

از سوی دیگر سازمان امدادرسانی غزه اعلام کرد که دیگر قادر به فعالیت در شمال غزه نیست و گفت: «وضعیت به‌شدت فاجعه‌بار است و مردم بدون هیچ خدمات انسانی زندگی می‌کنند».

تا عصر چهارشنبه، در جریان این عملیات نظامی که بیست روز است ادامه دارد، 770 نفر شهید و بیش از 1000 نفر زخمی شده‌اند، علاوه بر این، هزاران غیرنظامی آواره و ده‌ها نفر نیز ربوده شده‌اند و از سرنوشت آن‌ها هیچ خبری نیست. مراکز اسکان و ساختمان‌ها نیز به‌طور مستمر و سیستماتیک تخریب می‌شوند و هدف از این کار، تخلیه کامل منطقه و کوچ اجباری ساکنان به‌سمت مناطق جنوبی‌تر است.

مهمترین اخبار و تحولات فلسطین در روز 384 را در ادامه دنبال کنید:

*********************************************************

 

سازمان امدادرسانی غزه از توقف تمامی فعالیت‌ها در شمال غزه خبر داد

سازمان امدادرسانی غزه اعلام کرد که پس از بازداشت 5 نفر از نیروهای امدادی در شمال غزه و شلیک به‌سمت 3 نیروی امدادی دیگر و همچنین حمله پهپادی به تنها ماشین آتش‌نشانی در این منطقه، تمامی فعالیت‌های خود در شمال غزه را متوقف می‌کند.

شهدای لبنان به 2574 نفر رسید

وزارت بهداشت لبنان در تازه‌ترین اطلاعیه خود از افزایش تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به 2574 نفر خبر داد، همچنین طبق این اطلاعیه تاکنون 12001 نفر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت لبنان همچنین اعلام کرد که طی حملات ساعات اخیر به لبنان، 28 نفر شهید و 139 تن دیگر زخمی شده‌اند.

تیراندازی نظامیان اسرائیلی به‌سوی امدادگران در شمال غزه

«محمود بصل» سخنگوی سازمان امدادرسانی غزه خبر داد که نظامیان اشغالگر آن دسته از امدادگرانی را که هنوز در شمال غزه باقی مانده‌ و حاضر به ترک این منطقه نشده‌اند، هدف تیراندازی قرار داده‌اند که برخی از آن‌ها مجروح شده و در خیابان‌ها به زمین افتاده‌اند و هیچ کس نمی‌تواند برای امدادرسانی آن‌ها اقدام کند.

حمله هوایی به مجاورت بیمارستان «کمال عدوان»

پهپادهای رژیم صهیونیستی محوطه روبه‌رویی بیمارستان «کمال عدوان» در شهر «بیت‌لاهیا» به‌عنوان تنها بیمارستان فعال در این شهرک را هدف قرار دادند.

انتهای پیام/+

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *