رجبی دوانی: ۳۲ مقاله درباره علی بن محمد باقر منتشر می‌شود

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری مجله آرونو،‌ آیین اختتامیه بخش علمی نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی‌بن امام محمد باقر علیه‌السلام اولین سفیر اهل‌بیت علیهم‌السلام در ایران با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از اساتید و فضلای علمیه و شخصیت‌های فرهنگی کشور مردم و دوستداران اهل بیت در مشهد اردهال کاشان آغاز شد.

مراسم رسمٱ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید، سرود جمهوری اسلامی ایران و بیانیه آیت الله سبحانی آغاز شد. نجم‌الدین شریعتی این برنامه را اجرا می‌کند.

محمدحسین رجبی دوانی دبیر کمیته علمی کنگره علی بن محمد باقر علیه‌السلام ضمن محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان در این مراسم گفت: در شش محور فراخوان مقاله داده شد و عزیزانی که به این موضوع علاقه‌مند بودند، از حوزه و دانشگاه و شخصیت‌های علمی، مقالات متعددی را در محورهای مدنظر برای همایش ارسال کردند. 128 مقاله دریافت شد و بعد از بررسی‌های داوران، 32 مقاله‌ی برگزیده، برای چاپ و انتشار آماده و به زودی منتشر خواهد شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امیداوریم این نشست‌ها و همایش‌ها سبب افزایش آگاهی هرچه بیشتر مردم ایران با مقام والای علمی و شخصیت‌های معنوی امامزادگان ما شود. همان‌ها که نقش برجسته‌ای در گسترش معارف عترت و آموزه های تشیع داشتند. کشور ما افتخار این را دارد که میزبان هزاران امامزاده است که ذیل پرتو مقدس امام رضا علیه‌السلام در سراسر این کشور سبب آرامش روح و روان مردم ما و پناه ستمدیدگان از دیرباز بوده‌اند. این کنگره در راستای عمل کردن به فرمایش پیامبر اکرم جهت محبت و مودت به اهل بیت و فرزندان ایشان است.

رجبی دوانی ادامه داد: شیعه در هر کجایی که هست، عشق به اهل بیت و محبت به خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله را نشان داده است. ما افتخار داریم که پیرو این خاندان هستیم. راه نجات و سعادت پیروی از ایشان است. امام سجاد علیه‌السلام در صلوات شعبانیه خطاب به خداوند عرضه می‌دارد «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ؛ الْفُلْكِ الْجَارِیَةِ فِی اللُّجَجِ الْغَامِرَةِ یَأْمَنُ مَنْ رَكِبَهَا وَ یَغْرَقُ مَنْ تَرَكَهَا؛ الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مَارِقٌ وَ الْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زَاهِقٌ وَ اللاَّزِمُ لَهُمْ لاَحِقٌ»؛ یعنی اهل بیت کشتی نجات در دریاهای طوفانی هستند. هرکه در کشتی اهل بیت بنشیند، در این دریای متلاطم نجات می‌یابد و هرکه آن را رها کند، غرق می‌شود. هرکه جلو بزند، از دین خارج شود و هرکه عقب بماند، نابود می‌شود و هرکه با آنها ملازم باشد، به آنها ملحق می‌شود. یعنی تنها راه نجات، اتصال به کشتی عترت است. در این صورت، نه تنها نجات می‌یابد، بلکه ملحق می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است …

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *