راهی برای درمان و کاهش چین و چروک صورت

|

فهرست مطالب

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری مجله آرونو، چین و چروک‌ها بخشی طبیعی از روند پیری هستند، اما می‌توان با انجام دادن مراقبت‌های پوستی آن‌ها را به حداقل رساند، برای نمونه توصیه شده است به منظور پیشگیری یا درمان چین و چروک صورت از ضدآفتاب استفاده کنید تا از پوست در برابر آفتاب شدید محافظت شود.

لازم است برای محافظت از سلامت پوست خود، آن را با یک مرطوب‌کننده طبیعی مانند روغن نارگیل یا ژل آلوئه‌ورا مرطوب نگه دارید، پوست هیدراته شده سالم‌تر به نظر می‌رسد و کمتر در معرض چین و چروک قرار می‌گیرد، بدین منظور از مرطوب‌کننده‌های غنی از گلیسیرین یا عصاره‌های طبیعی استفاده کنید.

به گفته متخصصان، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از آنتی‌اکسیدان احتمال بروز چین و چروک را کاهش می‌دهد و به درمان آن نیز کمک می‌کند، انواع توت‌ها، سبزیجات با برگ سبز و آجیل با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و سلامت پوست را تقویت می‌کند؛ ماساژ دادن صورت نیز باعث می‌شود جریان خون افزایش پیدا کند و احتمال بروز پف و چین و چروک کاهش پیدا کند.

مصرف ویتامین C با افزایش تولید کلاژن و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست احتمال بروز چین و چروک را کاهش می‌دهد، سرم‌های حاوی ویتامین C نیز به آب‌رسانی بیشتر پوست کمک می‌کند و خطوط ریز روی پوست را کاهش می‌دهد، همچنین توصیه شده است در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست شما هیدراته و شاداب بماند، خواب باکیفیت و کافی نیز در این زمینه تأثیرگذار است.

استفاده از ماسک‌های طبیعی مانند ماسک عسل، آووکادو، زردچوبه و روغن نارگیل نیز می‌تواند به کاهش چین و چروک و تقویت تولید کلاژن کمک کند، از شیر خام نیز می‌توان برای پاکسازی صورت استفاده کرد، زیرا سرشار از اسید لاکتیک است که صورت را لایه‌برداری می‌کند و به نرم نگه داشتن آن کمک می‌کند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *