راه‌های مشارکت در طرح نذر قربانی / امکان پرداخت صدقه در نانوایی‌ها فراهم شد

|

فهرست مطالب

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ایام عید سعید قربان، هر سال پایگاه‌هایی در سطح استان و شهر اصفهان برای عرضه دام زنده ایجاد می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به این مراکز نسبت به انتخاب دام اقدام و گوشت دام قربانی را میان نیازمندان توزیع کند.

وی افزود: افراد همچنین می‌توانند در صورت ذبح دام در مراکز دیگر، قسمتی از گوشت دام را به مددجویان کمیته امداد اهدا کند و در صورتی که افراد امکان ذبح گوسفند نداشته باشند، می‌تواند در این اقدام با پرداخت مبلغی مشارکت کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تصریح کرد: پرداخت مبالغ در قالب مشارکت در نذر و قربانی دام به صورت حضوری در پایگاه‌ها و مراکز نیکوکاری کمیته امداد و به صورت غیرحضوری از طریق کد #۱*۰۳۱*۸۸۷۷* انجام می‌شود.

راه‌های مشارکت در طرح نذر قربانی / امکان پرداخت صدقه در نانوایی‌ها فراهم شد

زارع ادامه داد: برنامه‌هایی در حوزه‌هایی از جمله حوزه‌های فرهنگی، سبدهای غذایی، تامین غذا، اعزام مددجویان به کربلا، عتبات و مشهد مقدس و قم برای دهه ولایت مد نظر قرار گرفته است و نیکوکاران در خصوص این برنامه‌ها نیز می‌توانند با کمیته امداد مشارکت و همراهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده تاثیرات تربیتی قابل مشاهده‌ای برای مددجویان تحت پوشش دارد و به خانواده‌ها نیز در ایجاد آرامش و کاهش تنش‌ها کمک می‌کند، گفت: با اجرایی شدن طرح پرداخت صدقه در نانوایی‌ها، شهروندان می‌توانند از طریق کارت‌خوان‌های موجود در نانوایی با انتخاب گزینه صدقه، به حمایت از مددجویان بپردازند و این امکان نیز وجود دارد که صدقه پرداختی در همان شهرستان پرداخت شده صرف شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اضافه کرد: مقرر شده بود این طرح به صورت موقت به منظور پرداخت کفاره در عید فطر اجرایی شود، اما قرار بر این شد که این طرح تحت عنوان صدقه تداوم داشته باشد و حدود یک ماه است که این طرح در حال اجرا است.

زارع خاطرنشان کرد: بیشتر تاکیدات کمیته امداد امام خمینی (ره) مبنی بر تقویت وجه مردمی کمک‌ها است و اگر بخواهیم جمیع خدمات را در نظر بگیریم، همچنان بیش از ۷۰ درصد منابع این نهاد، منابع دولتی است که در اختیار قرار می‌گیرد و کمتر از ۳۰ درصد منابع از کمک‌های مردمی است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *