به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو، سیدمیعاد صالحی با بیان این که یکی از اولویتهای ما در راه آهن شفافیت مالی بوده است، اظهار کرد: از سال 93 و 1400 با مدل گذشته و با آرایش حسابها یعنی عدم انتقال هزینههای عمرانی را به صورتحساب جاری، سود و زیان شرکت را اعلام میکردند.
صالحی افزود: بر این اساس برای سالهای 93، 94، 95، 96، 97 و 98 به ترتیب زیان 275 میلیارد تومانی، 331 میلیارد، 462 میلیارد، 715 میلیارد، 75 میلیارد و 449 میلیارد اعلام شد.
وی با بیان اینکه برای سال 99 حسابهای سود و زیان شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران را با سود 433 میلیارد تومان نشان داده بودند، تصریح کرد:این در حالی بود که واقعیت منفی 20 میلیارد تومان بود.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه در سال 1400 نیز 502 میلیارد تومان سود شامل حدود 200 میلیارد تومان سود عملیات و 300 میلیارد تومان یارانه اعلام شده بود، اضافه کرد: اما واقعی آن بود که زیان سال 1400 راهآهن حدود 1868 میلیارد تومان بود. در سال گذشته نیز مطابق گزارش سازمان حسابرسی زیان راه آهن حدود 2 هزار و 75 میلیارد تومان بود.
انتهای پیام/