دستگیری باند کلاهبرداری اسکیمری در اصفهان

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی مدیران یکی از صنوف سطح شهر برداشت‌های غیرمجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مأموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مال باختگان توسط کلاهبرداران به وسیله دستگاه اسکیمر کپی‌برداری شده است و از این طریق به وجوه آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در ادامه مأموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در غالب درخواست ثبت سفارش کالا با دریافت کارت‌های بانکی مالباختگان اقدام به کپی‌برداری از آن‌ها می‌کردند.

وی ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت چهار متهم این پرونده مشخص و پس از شناسایی محل اختفای آن‌ها، ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

مرتضوی با اشاره به اینکه کارشناسان مبلغ سرقت شده ازحساب‌های بانکی ۱۰ شاکی این پرونده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

وی افزود: شهروندان دقت داشته باشند هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار فروشنده موظف است که دستگاه کارت‌خوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد ، رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمزهای بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.fata.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند ، همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *