درختان جنگل‌های حاشیه ارس و اولتان پارس‌آباد قطع نشده است

|

فهرست مطالب

محمود قلی زاده روز سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار آرونو اخبار منتشر شده درباره قطع درختان جنگلی حاشیه ارس و اولتان از سوی افراد سودجو در فضای مجازی را تکذیب کرد و گفت: تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در ارتباط با قطع درختان جنگلی در فضای مجازی، مربوط به جنگل‌های اولتان نیست بلکه مربوط به درختان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی پارس آباد مغان است که با هدف تعریض جاده در مسیر پارس آباد – سربند و بازسازی و نوسازی آنها بصورت قانونی انجام شده و مسئولان اداره تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی پارس آباد هم متعهد شدند بزودی نهال‌های جدیدی را جایگزین این درختان بکنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده برای حفاظت درختان حاشیه ارس در پارس آباد مغان تصریح کرد: منطقه جنگلی ارس، حفاظت و فنس کشی شده و هیچ کس نمی‌تواند به راحتی وارد آن شده و اقدام به قطع درختان کند.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد ، گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق ، ارس ، بلوط ، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

مساحت کل جنگل‌های ساحل رود ارس در مغان بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار بوده که از مسیر تازه کند حسن خانلو شروع و تا امتداد حوزه استحفاظی قره قباق اصلاندوز در ساحل ارس و مرز مابین اردبیل و استان آذربایجان شرقی ادامه می‌یابد.

در این جنگل‌ها گونه‌های خاص اقلیمی و گیاهی و رودخانه ای از جمله سنجد، گز، تمشک، زبان گنجشک، ‏بید و سفید پلات وجود دارد که به غیر از گونه بید بقیه بومی این منطقه هستند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *