خودروسازان داخلی به استحکام بدنه خودرو توجه کنند / افزایش ۱۵ درصدی شمار زائران اربعین ۱۴۰۳

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، سردار سیدتیمور حسینی با اشاره به آمارهای رسمی از تصادفات رانندگی در کشور در بهار سال جاری گفت: برابر آمارهای رسمی اعلام شده از سوی پزشکی قانونی از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ۳۵۹ نفر معادل ۷.۸ درصد کمتر جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که در این مدت شاهد افزایش تعداد خودروها، ترددها و کاربران ترافیک بوده‌ایم.

وی افزود: در گذشته فرایند نقل و انتقال خودرو بیش از یک ساعت و نیم زمان می‌برد، در حالی که امروز با اقدامات انجام شده این زمان به زیر نیم ساعت رسیده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه پلیس تمایلی به جریمه ندارد، اما در برابر تخلفات رانندگی نباید کوتاهی کنیم، گفت: از فعالان رسانه و تبلیغات دعوت می‌کنم که پویش #نه_به_تخلف_نه_به_جریمه را راه‌اندازی کنند و پلیس هم از آن حمایت می‌کند، خوب است مردم بدانند که از بیست‌وسوم تیر که مبلغ جرایم افزایش پیدا کرده است، میزان جریمه‌های رانندگی ثبت شده از سوی پلیس ۱۹ درصد کمتر شده است، البته میزان ارتکاب جرایم رانندگی نیز کمتر شده است.

سردار حسینی با بیان اینکه به‌طور متوسط جرایم رانندگی افزایشی سه برابری داشته است، گفت: تعداد کدهای جریمه از ۱۹۱ کد به ۱۸۳ کد کاهش یافت، از زمان افزایش مبلغ جریمه‌ها تا کنون نیز ۵۸ درصد جریمه‌ها در شهرها و ۴۲ درصد در جاده‌ها بوده است.

وی از افزایش ۳۰ درصدی مبلغ جریمه‌های رانندگی در بازه زمانی ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین خبر داد و تصریح کرد: در این مدت زمانی جریمه‌های رانندگی حدود یک سوم بیشتر می‌شود، همچنین در مورد بعضی از تخلفات حادثه‌ساز برای خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی نیز جریمه‌ها در تمام سال دو برابر است.

افزایش سقف جریمه برای توقیف خودروها به ۵ میلیون تومان

رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش سقف جریمه برای توقیف خودرو خبر داد و گفت: سقف جریمه‌ای که برای توقیف خودروها وجود دارد از دو میلیون به پنج میلیون تومان افزایش یافت.

سردار حسینی افزود: انتظار پلیس از دولت چهاردهم این است که در انتخاب وزرایی که می‌توانند نقش کلیدی در ساماندهی ترافیک و کاهش سوانح داشته باشد دقت لازم را به کار بگیرد، وزرای صمت، کشور و راه و شهرسازی از افرادی هستند که اگر دغدغه کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن را داشته باشند، در این حوزه می‌توانیم به خوبی عمل کنیم.

وی درباره فرار رانندگان از صحنه تصادفات جانی گفت: مهم‌ترین دلیل فرار افراد از صحنه تصادف ترس است، اما باید بگویم که پلیس موارد بسیاری بوده است که فرد از صحنه تصادف فرار کرده، اما پلیس او را شناسایی و به مرجع قضائی معرفی کرده است.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره کمین پلیس در جاده‌ها افزود: بنای ما در پلیس راهور این است که مأموران کمین نکنند، اینکه مأمور ما با خودروی راهور و سه‌پایه دوربین در کنار جاده یا راه می‌ایستد دیگر کمین نیست.

سردار حسینی درباره اینکه آیا پلیس راهور در زمینه کشف حجاب وظیفه‌ای دارد یا خیر ادامه داد: مقوله طرح عفاف و حجاب به تمام یگان‌ها و پلیس‌های تخصصی ابلاغ شده است و پلیس راهور هم در این زمینه مسئولیت دارد.

اجرای طرح ترافیک اربعین ۱۴۰۳ از ۱۹ مرداد

وی از آغاز طرح ترافیک ویژه اربعین ۱۴۰۳ از ۱۹ مرداد خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز همکاران من در معابر منتهی به پایانه‌های مرزی حضور دارند، اما طرح رسمی و با تمام توان از ۱۹ مرداد آغاز می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: ما همواره از مردم می‌خواهیم که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما در مورد اربعین درخواست ما از زائران این است که از خودروی شخصی برای سفر به عتبات استفاده کنند، در پایانه‌های مرزی ما زیرساخت پارکینگ‌ها را فراهم کردیم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، همچنین لازم است که زائران در سامانه مربوطه ثبت نام کنند.

سردار حسینی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از مرزهای زمینی برای سفر به عتبات استفاده کردند، گفت: سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم که شمار زائران ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد نظر رئیس جمهور مبنی بر مجاز شدن واردات خودروهای دست دوم خارجی اضافه کرد: ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای دست دوم موضوعی است که از سوی قانونی به ما ابلاغ شده و ما طبق قانونی پیش می‌رویم.

انتقاد از ایمنی بدنه خودروهای تولید داخل

رئیس پلیس راهور فراجا از کیفیت خودروهای تولید داخل انتقاد کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما استحکام نداشتن بدنه خودرو است، خودروسازان داخلی ما باید به این مهم توجه کنند، ارتقای ایمنی خودروهای تولید داخل مطالبه جدی پلیس از خودروسازان به نفع مردم است.

سردار حسینی درباره افزایش حجم ترافیک در تهران و چرایی آن ادامه داد: موضوع ترافیک، ناشی از بی نظمی است، تغییر جهت‌های بی دلیلی و ناگهانی، پارک دوبل و، تخلفات ساکن وجود دارد و همین موضوع مردم را ناراحت می‌کند، در کشورهای توسعه یافته نیز ترافیک وجود دارد، اما بی نظمی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مردم از بی نظمی در ترافیک بیشتر ناراحت و عصبانی می‌شوند، در مورد ترافیک تهران هم یکی از دلایل بی نظمی ترافیک است، طبق آمارهای ما در روزهای اخیر تردد افزایش چندانی نداشته و مانند قبل بوده و ممکن است فعالیت‌های عمرانی و گرمای هوا هم سبب کندی آن شده باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا از افتتاح مرکز آزمایش تصادفات در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مرکز می‌تواند مقاومت خودروها در برابر تصادفات را ارزیابی کند که بسیار مهم است، البته مسئولیت آن با پلیس نیست.

سردار حسینی درباره نبود زیرساخت‌های ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های جدید اظهار کرد: نباید یک راه جدید شتاب زده افتتاح شود، ما نسبت به این موضوع انتقاد خود را اعلام کردیم و تاکید داریم که باید زیرساخت‌های ایمنی و نظارتی در جاده‌ها کامل شده و بعد نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام شود.

وی گفت: زمانبندی چراغ‌ها هوشمند است و گاهی ممکن است در ساعات پیک ترافیک این زمانبندی تغییر کند و دستی شود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *