خبرنگاران مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را بیان کنند

|

فهرست مطالب

آرونو /اصفهان یک نویسنده و کارگردان تئاتر با بیان اینکه در کشوری که خبرنگاران آن خوب دیده شوند مطمئناً برای آن کشور و مردمانِ آن اتفاقات بهتری خواهد افتاد، گفت: درخواست من از دوستان رسانه‌ای این است که مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را ببینند، آن‌ها را بیان کنند و از انتشار صرف‌نظر نکنند.

احسان جانمی در گفت‌وگو با آرونو ، اظهار کرد: همان‌طورکه فعالان عرصه فرهنگی، حوزه‌های مختلف را بررسی می‌کنند، من از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر انتظار دارم که قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد به سراغ موضوع موردنظر بروند و این‌گونه نباشد که بعد از رخ دادن یک مسئله یا رویداد و انتشار برخی مباحث در خصوص آن، به بررسی موضوع بپردازند.

او افزود: انتظار دارم خبرنگاران تا حد امکان ‌در صحنه حضور داشته باشند و برای یافتن راه‌حل‌ها تلاش کنند؛ به طور مثال این پرسش مطرح است که چرا تئاتر اصفهان علی‌رغم این همه پتانسیل نمی‌تواند جایگاه خود را نشان دهد و دوستان قادر نیستند حق و حقوق صنف تئاتر را مطالبه کنند؟! ازاین‌رو خبرنگار باید درحالِ تلاش برای مرتفع ساختن و حل کردن این مشکلات باشد و مسائلی این‌چنین را برای مسئولین مطرح کرده و درخواستِ بررسی کنند و تازمانی‌که نتیجه را ارزیابی نکرده‌اند آن را رها نکنند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید حامی مردم و نماینده زبان آن‌ها باشند، گفت: درخواست من از دوستان رسانه‌ای این است که مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را ببینند، آن‌ها را بیان کنند و از انتشار صرف‌نظر نکنند.

جانمی اضافه کرد: در حال حاضر پرسش من این است که چرا جشنواره‌ها هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده و اطلاع‌رسانی‌های لازم دراین‌باره انجام نشده است؟! بنابراین انتظار دارم که رسانه‌ها با جدیت این موضوع را دنبال کنند. درخواست من این است که بخش فرهنگ‌ و هنر، پشتوانه ما باشند و رسانه‌ها با اعتمادسازی بین مردم، مشکلات همه حوزه‌ها ازجمله مسائل مرتبط فرهنگی هنری را با جدیت بیشتری دنبال کرده و با یک تیم خوب مخاطبان بیشتری را به سمت خود بکشانند.

او با بیان اینکه خبرگزاری‌ها با ما اهالی فرهنگ و هنر مصاحبه می‌کنند، ولی برخی از آن‌ها ما را مورد حمایت قرار نمی‌دهند، ادامه داد: فعالیت‌های خبری باعث رفع برخی مشکلاتِ ما خواهد شد، به‌طوری‌که در سال قبل ابتدا قرار بر این شد که جشنواره تئاتر استان به‌صورت مجازی انجام شود، ولی به دلیل پیگیری و تلاش‌های خبرنگاران این حوزه، برگزاری آن به شیوه حضوری تبدیل شد. این مسئله نشان می‌دهد که خبرنگار می‌تواند ریشه اصلی مسائل مختلف را پیدا کند و اتفاقات جدیدی را در شهر رقم بزند.

جانمی خاطرنشان کرد: بسیاری از موضوعات در حوزه فرهنگ‌ و هنر مغفول است و من می‌توانم بعضی از آن‌ها را به خبرنگاران پیشنهاد دهم تا پیگیر مسائل شوند و دلیل چالش‌ها را به دست آورند.

او تأکید کرد: در کشوری که خبرنگاران آن خوب دیده شوند مطمئناً برای آن کشور و مردمانِ آن اتفاقات بهتری خواهد افتاد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *