جشن یلدای دانشجویان خارجی در برج میلاد

فهرست مطالب

مراسم گرامیداشت شب یلدا با حضور جمع گسترده دانشجویان افغانستانی، پاکستانی، هندی و عربی از دانشگاه های خوارزمی، خواجه نصیر و اهل بیت ایران در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش آرونو ، روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: مراسمی شب گذشته سه شنبه ۲۹ آذر ماه در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد و جمعی از دانشجویان بین الملل با شعرخوانی و حافظ خوانی در این مراسم، گرمای خاصی به این محفل دادند.

در ابتدای این مراسم محمد امین قاسمی مدیر فرهنگی برج میلاد، ضمن خوشامدگویی به دانشجویان بین الملل، گفت: یلدا از کهن ترین رسومات ما ایرانیان و افغان هاست. خوشبختانه حالا با ثبت جهانی این یلدا، مردم جهان می توانند با این آیین سنتی و کهن ایرانیان آشنا شوند.

در این مراسم که با مشارکت معاونت بین الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران برگزار شد، استاد ابوالفضل ورمزیار به رسم شب های یلدا برای این دانشجویان، شاهنامه خوانی کرد.

همچنین حافظ خوانی و تفال به حافظ نیز بخش دیگری از این مراسم بود.

در پایان از دانشجویان بخش بین الملل دانشگاه های کشور عکس یادگاری با دکور یلدایی، گرفته و سپس با اهدای انار و فال حافظ از آنها استقبال شد. همچنین تمامی دانشجویان از طبقات برج میلاد بازدید کردند.

انتهای پیام 

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *