جدیدترین اخبار آزمون مدرس آموزش خانواده + شرایط و زمان برگزاری

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، آزمون «انتخاب مدرسان آموزش خانواده» در تابستان ۱۴۰۳ به‌صورت استانی در سراسر کشور برگزار می‌شود و هر استان آزمون را به‌صورت جداگانه و در زمان‌های متفاوت برگزار خواهد کرد.

زمان برگزاری آزمون در استان‌های مختلف، متفاوت است و متقاضیان برای هر استان باید به اداره انجمن اولیا و مربیان همان استان مراجعه کنند.

آغاز رسمی آزمون از دو هفته پیش در اصفهان آغاز شده است و در نهایت تا مرداد همه استان‌ها موظف هستند آزمون را برگزار کنند.

۱۰ رشته تحصیلی از جمله جامعه شناسی، پزشکی، روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی، الهیات و معارف اسلامی و حقوق خانواده برای این آزمون اعلام شده است و افراد باید تحصیلات افراد کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته‌های موردنیاز باشد.

این افراد برای سال تحصیلی جدید باید آزمون و مصاحبه آن‌ها انجام شود و در نهایت دوره دانش‌افزایی را گذرانده و از مهر به مدارس معرفی شوند.

شرایط متقاضیان در آزمون انتخاب مدرسان آموزش خانواده در دو بخش عمومی و اختصاصی بررسی می‌شود؛ در شرایط عمومی مواردی چون مستخدم بازنشسته (رسمی‌، آزمایشی، قطعی و پیمانی‌) یا شاغل آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی (اساتید)، دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل حوزوی‌، داشتن حداقل ۳۰ سال سن، برخورداری از سلامت جسم و روان و داشتن قدرت بیان، نداشتن سابقه محکومیت قضائی و تأهل را شامل می‌شود.

در شرایط اختصاصی، متقاضیان باید دارای یکی از رشته‌های اعلام شده در دستورالعمل ارسالی باشند و گواهینامه‌ها بر اساس رشته و تخصص با قید حوزه فعالیت تخصصی برای پذیرفته‌شدگان صادر خواهد شد و کسانی که در آزمون قبول شوند به مرحله مصاحبه راه یافته و در صورت قبولی در مصاحبه نیز باید در دوره‌های دانش‌افزایی شرکت کنند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *