تمام مدارس شهرهای سیستان دو شیفته‌اند

|

فهرست مطالب

نماینده مردم سیستان وبلوچستان در شورای عالی استانها گفت: استان سیستان وبلوچستان در رتبه نخست کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزشی قرار دارد.

به گزارش آرونو ، فاروق اعظمی در نهمین اجلاس شورای عالی استانها در نطق پیش از دستور خود با تاکید بر اینکه حوزه آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد و تعامل آن با حوزه شورایی افزایش یابد افزود: کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی دو مشکل اساسی آموزش و پرورش به ویژه در استان سیستان وبلوچستان محسوب می شود. اساس سند تحول و سند بنیادین مبتنی بر نیروی انسانی است. براساس داده‌های وزارت آموزش و پرورش بیش از ۱۲ هزار نفر کمبود نیروی انسانی داریم که این رقم علاوه بر آن ۶ هزار نیرویی است که باید برای بازگرداندن بازماندگان از تحصیل استخدام شوند.

وی افزود: استان سیستان در کمبود نیروی آموزشی رتبه اول را دارد. کمبود فضای آموزشی مسئله دیگر سیستان و کل کشور است.

وی ادامه داد: تمام مدارس در شهرهای استان سیستان دو شیفته است. باید راهکار اساسی برای این کمبودها اتخاذ شود. دولت و حاکمیت باید برای این مشکل راه حل مناسبی پیدا کنند.

نماینده مردم سیستان وبلوچستان در شورای عالی استانها تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان  امروز با مشکلات زیادی مواجهه است و نیروهای استخدامی از آموزش و پرورش به دلیل قانون جوانی جمعیت به راحتی جابجا می شود تا چه زمانی باید چالش نقل  و انتقال معلمان را شاهد باشیم و مناطق محروم از معلم خالی شوند.

اعظمی ادامه داد: مدارس جنوبی سیستان وبلوچستان با گرمای ۴۰ درجه بدون امکانات باید تحصیل را ادامه دهند. پنکنه سقفی به دلیل خطرات آن ممنوع شده و کولر هم وجود ندارد لذا معلمان مجبورند برای فرار از گرمای ۴۰ درجه، کلاسها را خارج از ساختمان و زیر سایه درخت برگزار کنند. این شرایط نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *