تلاش برای تسهیل تامین داروهای بیماران خاص/ دپو ۳ ماهه سرم در کشور

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، محمد پیکان‌پور اظهار کرد: سال گذشته با هماهنگی و رایزنی‌های صورت گرفته با مدیران عامل شرکت‌های بین‌المللی به منظور تسهیل تأمین داروهای بیماران خاص مانند بعضی از فاکتورهای خونی، داروهای شیمی درمانی، داروهای پیوند، انسولین‌های قلمی و داروهای ام اس، هماهنگی‌های فشرده‌ای صورت گرفت.

وی افزود: به منظور ترخیص کالاهای دچار کمبود مانند کتامین، پروپوفول، IVIG و سرم باقی مانده در گمرکات کشور نیز هماهنگی‌های مناسبی با این نهاد صورت گرفته است و روند ترخیص با سرعت بیشتری محقق شد.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو در مورد تأمین سرم در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید، افتتاح خطوط جدید تولید سرم و واردات هم‌زمان سرم، وضعیت تأمین این اقلام به نسبت مدت مشابه بهبود چشمگیری یافت و هم‌زمان با گرمای تیر و مرداد سال گذشته، ایام اربعین حسینی و دو پیک شیوع آنفلوانزا و سوش‌های جدید کرونا، نه تنها کشور دچار کمبود سرم‌های تزریقی نشد، بلکه در حال حاضر دپو قریب به سه ماه از سرم در کشور موجود است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ ماهانه ۹ تا ۱۱ میلیون سرم مصرف شده بود که طی یک سال گذشته ۲۴۳.۵ میلیون سرم تأمین و در آبان ۱۴۰۲ رکورد تأمین ۲۶ میلیون در ماه شکسته شد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *