تعطیلی پنجشنبه‌ها مانع افزایش صادرات است

|

فهرست مطالب

حسین مهدی‌زاد عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو اظهار داشت: اتاق بازرگانی کماکان پیگیر تعطیلی شنبه به جای پنج شنبه است تا بتوان با سایر کشورهای جهان، از جمله کشورهای همسایه ارتباطات تجاری داشت.

وی افزود:در صورت تعطیلی پنج شنبه و جمعه به جای تعطیلی شنبه و یک شنبه و عدم تطابق با تعطیلی سایر کشورها، عملا سه روز برای ارتباط با دنیا باقی می‌ماند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: باید توجه داشت که تولید کنندگان برای ادامه فعالیت خود نیاز به بازار های جدید و صادرات دارند، تا بتوانند مازاد تولید خود را صادر کنند.

وی تصریح کرد:  از طرفی تعداد تعطیلی ها در ایران زیاد است که این امر به تولید کنندگان ضرر وارد می کند و با اضافه شدن تعطیلی‌ها، تولید با مشکل مواجه می‌شود.

مهدی‌زاد گفت: افزایش تعطیلی ها در دراز مدت به ضرر خود مردم و نیروی کار است زیرا اقتصاد کشور کوچک تر می شود و شرایط اقتصادی برای آنها نیز با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت: تعطیلی شنبه‌ به جای پنج شنبه، می‌تواند اقتصاد ایران را در سال جهش تولید با مشارکت مردم در مسیر بهتری قرار دهد.

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *