تضعیف سیستم حافظه، پاداش و توجه مغز از عوارض همستر است

|

فهرست مطالب

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو با اشاره به عوارض بازی همستر برای سلامت جسم و روان افراد اظهار کرد: بازی همستر کامبت، به‌تازگی در سراسر کشور همه‌گیر شده است و با توجه به سهولت استفاده از آن، نظر تحلیلگرها درباره هدف این بازی، افزایش تعداد عضو در تلگرام و افزایش اعتماد افراد به رمزارزها است.

وی با بیان اینکه کوین‌های کسب شده در این بازی ارزش مشخصی ندارد، اما آسیب‌های جدی به مغز افراد وارد می‌کند، افزود: اعتقاد بر این است که این بازی در کوتاه‌مدت سیستم حافظه، پاداش و توجه مغز را تضعیف می‌کند.

نوروفیزیولوژیست با اشاره به اینکه هرچه این بازی بیشتر ادامه داشته باشد، آسیب‌های وارد شده به مغز افراد نیز افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: ماهیت این بازی، غیرمتنوع، دارای پاداش‌های کوتاه‌مدت و بدون استفاده از قابلیت‌های خاصی است که می‌تواند تأثیرات منفی بسیاری به‌همراه داشته باشد.

صفری با اشاره به تأثیرات کوتاه‌مدت و بلندمدت این بازی بر سلامت جسمی و روانی افراد ادامه داد: در طول طولانی مدت، در صورتی که کوین‌های به دست آمده در این بازی در صرافی‌ها لیست نشود، منجر به ایجاد افسردگی، ناامیدی و اضطراب در افراد خواهد شد.

وی گفت: عادت کردن مغز به گرفتن پاداش‌های کوتاه‌مدت با حداقل تلاش و حداقل قابلیت‌ها در زندگی بلندمدت افراد منجر به ناکامی و شکست خواهد شد، از همین رو افراد باید نسبت به عواقب جدی این بازی بر سلامت جسم و روان خود توجه داشته باشند.

نوروفیزیولوژیست خاطرنشان کرد: افراد باید اطلاع داشته باشند که هزینه‌هایی که برای درمان اختلالات و مشکلات مغز، اعصاب و روان خود و جبران شکست‌ها در آینده پرداخت خواهند کرد، بیشتر از هزینه‌هایی است که شاید از طریق این بازی به دست می‌آید.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *