تشخیص میزان دشواری سوالات امتحانات در حال حاضر امکان‌پذیر نیست

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، محسن زارعی اظهار کرد: طراحی سوالات در چهارچوب کتاب درسی صورت گرفته و دوره آموزشی آشنایی با آزمون‌های عملکردی برای همکاران گرامی گروه‌ها و راهبران آموزشی برگزار شده است.

وی افزود: معلمان در سراسر کشور مبتنی بر اهداف برنامه درسی و محتوای کتاب به دنبال ارتقای شایستگی دانش‌آموزان هستند که ارزشیابی آزمون عملکردی برای تشخیص میزان دستیابی دانش‌آموزان به شایستگی‌ها از ضروریات تحقق اهداف برنامه درسی است که سال‌ها به فراموشی سپرده شده بود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سال گذشته در امتحانات نهایی پایه دوازدهم تمام سوالات تحلیل شد و نتایج تحلیل تا سطح مدارس در اختیار دبیران قرار گرفت و در نوبت جاری نیز در اختیار طراحان سوال قرار گرفت، همچنین گروه‌های آموزشی، سوالات طراحی شده را بررسی می‌کند و اگر تشخیص داده شود سوالی اشکال دارد، در راهنمای تصحیح ذکر خواهد شد.

زارعی ادامه داد: تشخیص میزان دشواری سوالات در حال حاضر امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان بر اساس نظرات افراد مدعی شد که سوالات دشوار است، پس از اعلام نتایج امتحانات هماهنگ کشوری پایه نهم می‌توان درباره دشواری سوالات اظهار نظر کرد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *