تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، در آئین تقدیر از مقام معلم که امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، برخی مسئولان، اساتید و معلمان پیشکسوت آموزش‌وپرورش به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

معرفی معلمان فداکار در فراخوان «پای درس ایثار»

جلال سلمانی، مدیر روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به شناسایی معلمان شاخص گفت: در گذشته آنچه در بخش خروجی رسانه‌ای آموزش و پرورش وجود داشت، اتفاقات منفی و چالش‌ها بود، در حالی که اتفاقات بسیار خوبی در سطح مدارس با تلاش معلمان صورت می‌گرفت، بنابراین برای معرفی این معلمان، طی یک فراخوان با عنوان «پای درس ایثار» از دانش آموزان و اولیای آن‌ها خواستیم که معلمان فداکار را معرفی کنند که سال گذشته طی یک هفته چند هزار رکورد در این زمینه ثبت شد.

تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد

عبدالوهاب طالقانی، از مفاخر فرهنگی کشور و معلمان پیشکسوت در این جلسه اظهار کرد: در تعلیم و تربیت باید همچون باغبانی باشیم که ابتدا علف‌ها را از گل‌ها دور می‌کند؛ اگر به عنوان معلم تشخیص دادیم کسانی مزاحم هستند، باید آن‌ها را پاک‌سازی کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش صاحب دو بال است؛ در مسئله آموزش وزارتخانه اقداماتی انجام داده است، اما موضوع مهم پرورش است که آموزش و پرورش باید بگوید برای تزکیه و پرورش اسلامی دانش‌آموزان چه گام‌هایی برداشته است.

معلمان، علم و ایمان را در کنار هم آموزش دهند

حسنعلی زهتاب، از دیگر معلمان پیشکسوت در این جلسه اظهار کرد: انسان برای پرواز به دو بال علم و ایمان نیاز دارد و قرآن دومی را مقدم داشته است.

وی افزود: کار معلم نه‌تنها کار پیامبر که کار خداست، خداوند اولین معلم هستی است و این جایگاه والای معلمان در تعلیم و تربیت انسان‌ها را نشان می‌دهد.

معلم پیشکسوت با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که معلمان، علم و ایمان را در کنار هم آموزش دهند، گفت: به جایگاه معلمی باید نگاهی ویژه داشت؛ همان‌گونه که شهیدان مطهری و بهشتی به معلمی نگاه داشتند.

تعلیم و تربیت ویژه، وضعیت کشور را تغییر می‌دهد

بهاء‌الدین صدر، از دیگر معلمان پیشکسوت اظهار کرد: مسئولان ما اگر به موضوع تعلیم و تربیت به صورت ویژه بپردازند، به‌طور قطع وضعیت کشور در همه زمینه‌ها تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه معلمانی باید جذب شوند که به این شغل عشق می‌ورزند، افزود: معلمان ما باید افرادی باشند که بخواهند حتی اگر روزی بمیرند و زنده شوند نیز باز همین شغل را انتخاب کنند.

منزل، مدرسه و مسجد ۳ کانون تربیتی

مصطفی نیلی‌پور، دیگر معلم پیشکسوت اصفهانی در این جلسه گفت: منزل، مدرسه و مسجد سه کانون تربیتی هستند که امروز با چالش مواجه شده‌اند. ضلع چهارم، رسانه است که تربیت جوانان ما امروز از این کانال صورت می‌گیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «جامعه ما بالقوه فرهنگی است اما بالفعل نه» و راهکار آن را نیز جهاد تبیین فرمودند؛ ایشان همچنین بر سرمایه‌گذاری روی جوانان تاکید دارند، بنابراین جهاد تبیین که یک فریضه است و سرمایه‌گذاری بر جوانان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

معلم باید عاشق شغل خود باشد

علی فقیه، معلم پیشکسوت در این جلسه اظهار کرد: اگر کسی عاشق معلمی نباشد، وقت خود و فرزندان مردم را تلف کرده است؛ معلم باید عاشق شغل خود باشد و تلاش مسئولان نیز بر این امر باشد که افراد برای فرار از بیکاری به سراغ معلمی نروند.

وی افزود: اثرگذاری یک معلم بسیار مهم است. معلمان باید بدانند قضاوت واقعی درباره عملکرد آن‌ها، ۳۰ سال بعد انجام می‌شود و این موضوع بسیار مهمی در امر پرورش است.

به گزارش مجله آرونو، فروغ توسلی، مینا جدیدی، شیرین حیران‌یزدی و رشیده‌سادات بدری‌فر از معلمان فداکار اصفهانی هستند که در این جلسه تقدیر شدند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *