به گزارش خبرگزاری مجله آرونو محمدرضا ابراهیمی امروز سهشنبه _بیستونهم خرداد_ با اشاره به محوریت توسعه هنرستانهای کشاورزی اظهار کرد: آموزشهای توسعه یافته در هنرستانهای کشاورزی، گامی بلند در جهت رفع نیاز کشور به کشاورزی نوین و جهش علمی خواهد بود.
وی با اشاره به وجود تعداد قابلتوجهی از دانشآموزان علاقهمند به رشتههای کشاورزی در اصفهان افزود: مطابق اولویتبندی صورت گرفته در فرم هدایت تحصیلی دانشآموزان، تأسیس هنرستان کشاورزی مستقل بهعنوان یک ضرورت انکارناپذیر در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: با استقبال از پیشنهاد استفاده ظرفیتهای موجود در مرکز تحقیقات کشاورزی کبوتر آباد، خواستار برگزاری جلسههای تخصصی هستیم، امیدواریم با رفع موانع اجرایی و تصویب شورای آموزش و پرورش، این هنرستان از ابتدای سال تحصیلی جاری پذیرای دانشآموزان علاقهمند باشد.
وی پیرامون اینکه طرح توجیهی و برنامه هدفمند، اولین اولویتهای برطرفکردن موانع اجرایی این پروژه است، ابراز امیدواری کرد: با تأسیس هنرستانهای کشاورزی در اصفهان، شاهد تربیت نسلی متخصص و ماهر در این حوزه باشیم و گامی بلند در راستای توسعه کشاورزی نوین و جهش علمی برداشته شود.
ابراهیمی پیرامون اینکه مقرر شده بود توزیع و توازن شاخهای و رشتهای به صورتی باشد که نیمی از دانشآموزان پایه نهم متوسطه نظری و نیم دیگر در فنیوحرفهای مشغول تحصیل شوند، اما این امر در کشور محقق نشد و به رقم ۳۷ درصد رسید، گفت: در استان اصفهان این عدد به ۴۷.۶ درصد رسید که به عدد هدف نزدیک است.
وی تاکید کرد: امسال براساس بحث امتحان نهایی در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم و به تعبیری جدیت در امتحانات؛ پیشبینی میشود که بیش از ۵۵ درصد دانشآموزان اصفهان راغب به ثبتنام در هنرستان هستند، اما زیرساخت لازم را نداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اهتمام به تأمین تجهیزات هنرستانهای اصفهان را ضروری دانست و افزود: در جشنواره خیرین، اتاق بازرگانی و اصناف اقداماتی در حال انجام است، یکی از اقدامات احیای هنرستان کبوتر آباد با همکاری جهاد کشاورزی است و امید داریم در این زمینه اقدام عاجلی صورت گیرد.
لزوم اجرای طرح نماد دانشآموزی با مشارکت ۱۴ دستگاه درون استانی
وی مبنی بر چگونگی اجرای طرح «نماد» با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی دانشآموزان، گفت: همه نهادها باید همکاری لازم را برای اجرای طرح نماد انجام دهند، ۱۴ دستگاه به ویژه استانداری، دادگستری، کمیته امداد، فراجا، بنیاد برکت، برنامه و بودجه، سپاه، بسیج، ستاد مبارزه با مواد مخدر و نماینده دانشگاه مادر؛ در این طرح برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مشارکت و مسئولیت دارند.
ابراهیمی ادامه داد: برخلاف گذشته بیشتر آسیبهای اجتماعی در دوران مدرسه آمده است، میز نماد که مخفف نظام مراقبتی اجتماعی دانشآموزان است یکی از راهکارهای کاهش آسیبهای اجتماعی است و به تعبیری ایجاد مخاطرات نظام مداخلهای که در جامعه باید ایجاد شود تا دانشآموز از مسیر آسیباجتماعی منحرف و مراقبت شود.