تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز

|

فهرست مطالب

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر و فعالیت سامانه ناپایدار از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در برخی نواحی مستعد احتمال گردوخاک و بارش‌های رگباری، گاهی همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش ابر در برخی مناطق شرق و شمال و به وقت سه‌شنبه احتمال رگبارهای پراکنده و موقت در این نواحی و در سطح استان با افزایش شدت وزش باد، گاهی تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره صدور هشدار زرد هواشناسی با ورود سامانه ناپایدار همرفتی، رطوبت اندک و اوج فعالیت همراه با وزش باد از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، طوفان لحظه‌ای، بارش رگبار بهاری، مه آلودگی در اواخر وقت و اوایل روز بارش موقت تگرگ در نواحی مستعد، رعدوبرق و صاعقه مورد انتظار است.

آقایی گفت: طی این مدت تمام مناطق استان به ویژه اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام‌آباد موگویی، انارک، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، فرودگاه اصفهان، خمینی‌شهر، خوانسار، خوروبیابانک، شاهین‌شهر و میمه، فریدن (داران)، دهاقان، لنجان، زواره، نائین، نجف‌آباد، مورچه خورت، نطنز، گلپایگان، کوهپایه، کبوترآباد، کاشان، دهق، شهرضا، فلاورجان، مبارکه، مهاباد، نائین و ورزنه تحت تأثیر سامانه است.

وی اظهار کرد: احتمال سقوط از ارتفاع و قطع درختان فرسوده، احتمال ریزش ساختمان‌های سست، خسارت سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی، جاری شدن رواناب و اختلال در تردد در سطح جاده‌ها و معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها از مخاطرات این سامانه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: احتیاط در سفرهای بین شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عبور یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ممنوعیت فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، نداشتن اتراق در زیر ساختمان‌های نیمه ساز و درختان فرسوده، تمهیدات لازم جهت حفظ صنعت کشاورزی و دامداری توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به درجه ۲۳ سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و فریدونشهر با دمای پنج درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *