تامین کامل شیرخشک رگولار توسط تولیدکنندگان داخلی / اصرار بر مصرف برند خاص توجیه ندارد

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از سازمان غذا و دارو، علیرضا رستمی با اشاره به تأمین کامل نیاز شیرخشک رگولار کشور توسط تولیدکنندگان داخلی اظهار کرد: اصرار بر مصرف یک برند خاص توجیه منطقی ندارد.

وی افزود: محدودیت ظرفیت بعضی خطوط تولید ممکن است در صورت ترویج مصرف بیش از توان تولید و تمرکز بر یک نوع فراورده، منجر به نبود قطعیت در تأمین شیرخشک شود.

وی افزود: برای اطمینان از وجود شیرخشک رگولار مورد نیاز مصرف‌کنندگان و کاهش نبود قطعیت‌ها در طول زنجیره تأمین، ضروری است در مواقعی که یکی از برندها به دلایل مختلف دچار کاهش تولید می‌شوند، برندهای جایگزین مطابق با گروه سنی نوزادان معرفی گردند.

مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به شکایات والدین درباره مشکلات گوارشی در کودکان گفت: بخش قابل توجهی از این شکایات به‌دلیل آگاهی نداشتن والدین از تعریف صحیح بیماری یبوست و شکم‌روش است، آن‌ها به‌طور معمول هرگونه تغییر در عملکرد گوارشی کودک را به این دو اختلال مرتبط می‌کنند.

رستمی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مسئولان فنی و متصدیان داروخانه‌ها در اصلاح دیدگاه‌های غلط نهادینه شده در جامعه نقش فعالی ایفا کنند و بدین ترتیب گامی مهم در بهبود رویکردهای مصرف شیرخشک برداشته شود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *