بهروز کتابی در گفتوگو با خبرنگار مجله آرونو بابیان اینکه بخش قابل توجهی از خدمات غیرحضوری خود را بر بستر برنامه کاربردی تلفن همراه (موبایل اپلیکیشن) سازمان با عنوان «تأمین من» ارائه میکند، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود این برنامه کاربردی بیش از پنج میلیون نصب فعال روی تلفن همراه مخاطبان داشته و نتایج نظرسنجیها نشاندهنده رضایت بیش از ۸۶ درصدی مخاطبان است.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در راستای وظایف محول شده در برنامه توسعه کشور و دولت الکترونیک از طریق شبکه ملی فناوریاطلاعات با سایر سازمانها ارتباط برقرار کرده و همواره در حال گسترش تبادلات بین دستگاهیاست.
مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی گفت: پیادهسازی این تبادلات به این معنی است که مخاطبان سازمان کمتر نیازمند مراجعات مکرر و متعدد بین دستگاهها خواهند بود و بخش اعظم استعلامات و تبادل اطلاعات از طریق این بستر انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به پویایی قوانین و لزوم همگام بودن خدمترسانی به مخاطبان، متناسب با تغییرات قوانین و دستورالعملهای ابلاغی، توسعه سامانههای نرمافزاری همواره در دستور کار حوزه فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی است، ادامه داد: در زمینه توسعه سامانههای نرمافزاری در یک سال اخیر، میتوان به توسعه طرح هوشمندسازی دریافت لیست حق بیمه (پروژه لیست هوشمند)، پیادهسازی فرآیندهای متناسبسازی حقوق و حفظ قدرت خرید مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی، اطلاعرسانی از طریق پیامک به کارفرمایان جهت اعلام زمان سررسید تقسیط بدهی، دستمزد مازاد بر دستمزد مقطوع رانندگان بین شهری، تقسیط بدهی کارفرمایان مدیون، انتقال مکانیزه کسورات بازنشستگی از سایر صندوقها به سازمان نام برد.
کتابی تصریح کرد: نحوه اعمال دستمزد مدیران اشخاص حقوقی، اصلاح معافیت سهم کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند (اجرای بند (د) ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت)، اصلاح معافیت گروههای خاص بیمهای دارای معافیت (اجرای بند (خ) ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت) و تغییر نحوه محاسبه سوابق خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه متقاضیان از اقدامات دیگری است که در زمینه توسعه نرمافزاری در دستور کار حوزه فناوری اطلاعات سازمان است.