به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی آموزش و پرورش، ضرغام پرنیان در خصوص عملکرد و دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در دولت شهید آیت الله رئیسی و اجرای «عدالت آموزشی» اظهار کرد: شکلگیری قرارگاه عدالت آموزشی، یکی از نگاههای رئیس جمهور شهید است؛ با دولتهای قبل نیز کار کردهام، اما این گفتمان و ادبیات که استفاده از ظرفیت مردم در کنار نهادها و دستگاهها قرار گیرد کار خیلی سختی است.
وی افزود: هر از گاهی برای اینکه گرهای از کاری باز کنیم باید معطل یک مسئول در دولتهای قبلی میماندیم و پذیرا نبودند، اما نگاه مردمی که از شعارهای شخص رئیس جمهور بود، این امر را عملیاتی کرد و در حال حاضر در کنار دولت، استانداران نیز دستیار ویژه مردمی دارند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در حوزه آموزشی نیز بسیج کردن امکانات، دستگاهها و نهادهای خارج از آموزش و پرورش و ظرفیتها و گروههای مردمی و جهادی در راستای رفع کمبودهای مناطق مرزی، حاشیهای و عشایری و دور دست در دستور کار قرار گرفت، گفت: سال گذشته با مشارکت معلمان، دانشآموزان و گروههای جهادی، حدود ۷۰ هزار کلاس درس را در طرح شهید عجمیان بهسازی و شادابسازی کردیم.
پرنیان ادامه داد: در همین راستا در ایام تعطیلات نوروز و در سیل سیستان و بلوچستان، ۳۶۸ مدرسه سیلزده را با حضور معلمان و دانشآموزان همان مناطق بهسازی و شادابسازی کردیم.
وی با اشاره به برنامه سال ۱۴۰۳ قرارگاه عدالت آموزشی بیان کرد: ۱۱۰ هزار مدرسه را نشانهگذاری کردیم تا در تابستان امسال بهسازی و شاداب سازی شوند، این در حالی است که برنامههای عمرانی بهانهای برای انجام امور تربیتی و معنوی دانشآموزان است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدیران مدارس فقط منتظر دریافت بودجه نباشد و اگر میتوانند خیر یا گروه جهادی را پای کار بیاورند تا مشکل مدرسه را حل کنند، گفت: این باید گفتمانی عمومی شود و همه نهادها باید خود را نسبت به آموزش و پرورش مکلف بدانند، چراکه سند تحول نیز بر استفاده از ظرفیت سایر دستگاهها تاکید دارد.