بهترین روش تبلیغ تئاتر چیست؟

|

فهرست مطالب

احسان ملکی که این روزها نمایش «ما هم مردمی بودیم» را روی صحنه می‌برد، معتقد است که همچنان تبلیغ دهان به دهان بهترین شیوه برای اطلاع‌رسانی تئاتر است.

این کارگردان در گفتگو با آرونو با ارایه توضیحاتی درباره ویژگی‌های نمایش خود درباره تشابه اسم این کار با رمان «ما نیز مردمی هستیم» نوشته محمود دولت‌آبادی نیز نکته‌ای را عنوان کرد.

ملکی که نمایش خود را در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌برد، درباره داستان و حال و هوای این کار گفت: نمایش ما یک کار اجتماعی و درباره خانواده‌ای است که در محله فقیرنشین شهر زندگی می‌کنند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. نوه خانواده دچار بیماری می‌شود و بنیه مالی آنان پاسخگوی هزینه‌های درمان نیست اما در این بین اتفاقاتی می‌افتد که همه چیز را عوض می‌کند.

او درباره شیوه اجرایی این نمایش نیز توضیح داد: هرچند داستان ما اجتماعی است ولی شیوه اجرایی ما صرفا رئال نیست بلکه در برخی از میزانسن‌ها به سمت سوررئال میل کرده‌ایم و همین تعلیق‌ها برای مخاطب، ایجاد پرسش می‌کند.

همچنان بهترین روش، تبلیغ دهن به دهن است

این کارگردان با بیان رضایت نسبی خود از استقبال تماشاگران ادامه داد: اجرای ما خیلی ناگهانی روی صحنه رفت و فرضت چندانی برای تبلیغات نداشتیم. از قبل نوبتی برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر داشتیم و وقتی پیشنهاد شد که نمایش را در این مقطع روی صحنه ببریم، با اینکه زمان چندان مناسبی نیست، بهتر دیدیم در همین زمان اجرایمان را داشته باشیم و آن را به سال آینده موکول نکنیم. به هر حال تقریبا فقط یک روز برای تبلیغات زمان داشتیم ولی خوشبختانه بعد از چند شب، نمایش با استقبال و بازخورد مثبت تماشاگران مواجه شد.

او که معقتد است همچنان تبلیغ دهان به دهان موثرترین شیوه تبلیغات در تئاتر است، افزود: ما بیشتر در فضای مجازی اطلاع‌رسانی کردیم ولی تجربه همین اجرا نشان داد که هنوز هم شیوه‌های سنتی یعنی همان تبلیغ دهن به دهن تماشاگران برای تئاتر بیشترین کارایی را دارد.

همچنان بهترین روش، تبلیغ دهن به دهن است

ملکی درباره تشابه نام این نمایش با رمان «ما نیز مردمی هستیم» نوشته محمود دولت‌آبادی توضیح داد: این نمایشنامه قبلا با نام «زمستان» هم اجرا شده و دو نام دارد ولی من همین اسم را بیشتر می‌پسندیدم. هرچند با نام رمان آقای دولت آبادی تشابه دارد ولی این نام به دلیل ماهیت داستان و پیشینه خانواده‌ای که در نمایش ما وجود دارد، انتخاب شده است.

به گزارش آرونو ، گروه اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند:

نویسنده:  امین ‌ابراهیمی، کارگردان:  احسان ‌ملکی، تهیه‌کننده:  امیرمسعود ‌هیدارن، بازیگران: مهدی ‌یگانه، المیرا ‌صارمی، حسنا ‌قبادی، بنیامین ‌صیادی ‌نیا، کیانا ‌سپهری، پویا ‌جلالی، مجری طرح: مریم ‌رودبارانی، طراح صحنه: روحان ‌امامی، طراح صدا و آهنگساز: علی ‌سینا ‌رضانیا با همکاری: احسان گوهری، عزیز ‌اکبری، طراح لباس: سوین بیگدلی، دستیار لباس: پرنیا یاراحمدی، طراح گریم: زهره قنبری، مجری گریم: سارا قنبری، طراح نور: حمید ‌جلالی، حمید طاهری، طراح گرافیک: سینا ‌افشار، مشاور کارگردان: امین ‌ابراهیمی، مدیر اجرایی: لیلی مقیمی، مدیر تبلیغات: مریم ‌رودبارانی، مشاور رسانه: الهه باقری، ساخت تیزر: علی ‌بنایی ‌طاهری، امیرحسین ‌نجاح،   تدوین: سجاد ‌آقابابائی، ساخت موشن: سعید ‌حشمتی، دستیاران تهیه: مهدی ‌اسکندری، راحله ‌فاطمی، دستیار تولید: آرزو شفیعی، گروه کارگردانی: کیمیا ‌مرزبان، گندم ‌شهریاری، دستیار کارگردان: علی ‌سیروسیان، عکاس تبلیغات: رضا ‌جاویدی، عکاس: آیدا ‌عظیمی، مدیر صحنه:  آراز ‌وکیلی ‌ورجوی، دستیار صحنه: علی غیاثوند، محمد غیاثوند.

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۱۸ و سی و به مدت ۷۰ دقیقه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *