بهترین دارو برای تب دنگی چیست؟

|

فهرست مطالب

‌به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از وبدا، حسین فرشیدی با تکذیب شیوع بیماری تب دنگی در تهران و با بیان اینکه در این استان تاکنون یک بیمار شناسایی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۹ استان کشور درباره پشه آئدس آلودگی دارند و تمام افراد حساس شامل کودکان، مادران باردار، سالمندان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف در معرض خطر این بیماری قرار دارند، هیچ داروی اختصاصی برای تب دنگی وجود ندارد و بهترین دارو برای این بیماری در حال حاضر استامینوفن است.

وی با بیان اینکه تخم‌های پشه آئدس تا یک سال و نیم یا دو سال زنده می‌ماند و مهم است که صید پشه آئدس در روز که فعالیت خود را آغاز می‌کند، باید صورت گیرد، افزود: همکاران بهداشتی ما گاهی در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان در دمای ۴۵ تا ۵۰ درجه در حال تلاش برای شناسایی و مهار نقاط دارای پشه آئدس هستند و خشکی نقاط مختلف که بر اثر گرما به وجود آمده و محدودیت زیستی برای پشه به وجود آورده نباید ما را غافل کند، زیرا با یک بارندگی دوباره طی کمتر از دو هفته شاهد زاد و ولد پشه‌ها در این مناطق خواهیم بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت پیش از این نیز با تاکید بر بهسازی محیط به عنوان مهم‌ترین راهکار مقابله با پشه آئدس گفت: بیماریابی و ایزوله بیماران در بیمارستان یا منزل مسئله مهم دیگری است که باید با قدرت ادامه پیدا کرد و باید تماس پشه و بیماران را به حداقل ممکن برسانیم، زیرا اگر در جایی پشه هم زیاد باشد، اما بیمار نباشد مانند استان بوشهر، شاهد گسترش بیماری نخواهیم بود.

فرشیدی تاکید کرد: اگر در استان یا شهرستانی که پشه وجود دارد، گزشی صورت گرفت، فرد باید در اسرع وقت به مراکز جامع سلامت و نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه کند.

وی علائم بیماری‌های ناشی از پشه آئدس را تبی که طول بکشد، سردردهای طولانی و ضعف شدید بدن برشمرد و گفت: افرادی که به عنوان بیمار به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند با یک تست ساده، بیماری بودن یا نبودن آن‌ها مشخص می‌شود و بیماران در مدت کوتاه ۷ تا ۱۰ روز ایزوله می‌شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: از مردم درخواست داریم که با کارکنان بهداشتی وزارت بهداشت در ارتباط باشند و همکاری کنند، طبق گزارش‌های مردمی، همکاران ما در مکان‌هایی که احتمال وجود پشه آئدس باشد، حضور می‌یابند و در صورت لزوم نمونه‌برداری یا سم‌پاشی می‌کنند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *