بعید می‌دانم کمبود معلمی در پایه اول داشته باشیم / پیش‌بینی افزایش دانش‌آموزان کلاس اولی

|

فهرست مطالب

‌به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی با بیان اینکه یکی از بهترین روزهای تاریخ هر انسان همان روز ورود به مدرسه است، اظهار کرد: این روز برای بچه‌ها و خانواده‌ها فوق‌العاده است، زیرا روزی به یاد ماندنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ورود به مدرسه نقطه عطفی در تاریخ زندگی هر انسانی است، چرا که وارد محیطی متفاوت می‌شود، افزود: خانواده‌ها حداقل شش سال انتظار می‌کشند و آرزو دارند و منتظر هستند، فرزندشان را در قد و قواره ورود به مدرسه ببینند و از حدود دو سه ماه قبل منتظر این روز باشکوه هستند، خانواده‌ها از اینکه بچه‌ها در این فضا قرار می‌گیرند، احساس خوبی دارند و ما هم احساس لذت‌بخشی داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاید یکی از لذت بخش‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش همین جشن شکوفه‌ها است، ادامه داد: به تمام خانواده‌ها و دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی که دوره جدیدی از زندگی خود را با آشنایی با کتاب، علم، دانش، معرفت، معلم، مدرسه و فضای تربیتی آغاز کردند تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای ثبت نام دانش‌آموزان انجام داده‌ایم و تمهیداتی که لازم است برای این دانش آموزان مهیا کرده‌ایم، گفت: از کتاب درسی، معلم، فضای آموزشی و زیباسازی تمهیدات لازم صورت گرفته است. ما رشد دانش آموزی داریم اما اینکه این رشد دانش آموزی منجر به ایجاد کلاس شود، احتمالاً نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد و باید کلاس‌ها شکل بگیرد. حدود ۹ میلیون دانش‌آموز در دوره ابتدایی داریم و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس اول هم تا الان در سامانه‌های ما ثبت نام کردند، تعدادی از دانش‌آموزان اتباع هستند که مشکل ثبت نام داشته و هنوز نتوانسته‌اند، ثبت نام کنند.

کاظمی با بیان اینکه برآورد ما این است که در نهایت دانش‌آموزان پایه اول ما بعد از پایان ثبت نام‌ها به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد، اضافه کرد: پوشش تحصیلی ما در این مقطع و در این دوره در سطح بسیار بالا و مطلوبی قرار دارد و نسبت به سال‌های گذشته شرایط بسیار بهتر و مطلوب‌تری داریم.

رشد تعداد دانش‌آموزان منجر به تشکیل کلاس جدید نمی‌شود و ممکن است بعضی جاها جمعیت کلاس‌ها افزایش یابد

وی با بیان اینکه تشکیل کلاس منوط به این است که در یک نقطه خاص و در یک فضای خاص یک جمع و یک نرم خاصی شکل گیرد، ادامه داد: در یک دوره رشد دانش‌آموزی قرار داریم؛ دانش‌آموزان ما از چند سال قبل که بیش از ۱۲ میلیون بوده، اکنون به ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز در سطح کشور رسیده است و این رشد ممکن است منجر به تشکیل کلاس نشود؛ در بعضی جاها ممکن است منجر به تشکیل کلاس درس شود و در بعضی جاها این جمعیت سرشکن می‌شود و تراکم کلاس‌های درس افزایش پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افرادی که در مدارس ثبت نام کرده‌اند، در همان تعداد کتاب‌های درسی خود را دریافت کرده‌اند، افزود: توصیه کرده‌ایم خانواده‌هایی که کتاب‌های درسی را ثبت نام نکرده‌اند، هم اکنون در سامانه این کار را انجام دهند و در اسرع وقت کتاب‌های درسی را به آنها می‌رسانیم و نگران نباشند.

کاظمی با اشاره به اینکه جشن جوانه‌ها برای دانش‌آموزان پایه هفتم برگزار می‌شود، گفت: این دانش آموزان مقطع تحصیلی جدیدی را آغاز می‌کنند.

کمبود معلم داریم اما این کمبود، تأمین می‌شود

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کمبود معلم دارد، اما این کمبود معلم تأمین می‌شود، عنوان کرد: تمام مدیران مدارس اولویت خود را به پایه اول مدارس می‌دهند، یعنی اساسی‌ترین دوره‌ای که شکل می‌گیرد و ما تاکید کرده‌ایم که این اتفاق رقم بخورد؛ بعید می‌دانم که کمبود معلمی در پایه اول داشته باشیم، اما اگر هم به اصطلاح باشد، بلافاصله تکمیل و پر می‌کنیم تا مشکل کمبود معلم به ویژه در پایه اول نداشته باشیم، همچنین ساعت شروع مدارس مانند سال گذشته است و از اعلام زمان دقیق آن خودداری کرد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *