بساط پدیده تندیس‌فروشی با پول کثیف جمع می‌شود

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو، مسعود لطفی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در نشست «اعتباربخشی و ساماندهی برند» که در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، با اشاره به ایجاد یک بازار سیاه در حوزه ارائه جوایز گمراه‌کننده به صاحبان کسب‌وکار گفت: برخی با تبلیغات واهی از کسب‌وکارها دعوت می‌کنند تا جوایزی را به آنها ارائه کنند، این درحالی است که این جوایز یک‌مسیر گمراه‌کننده برای حوزه تولید و عرضه کالا و خدمات کشور است.

لطفی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت صنعتی سالهاست در حوزه رتبه‌بندی فعالیت می‌کند، اعلام کرد: ماده هشت قانون رفع موانع تولید در حوزه سامان‌دهی برند تعریف شده است، براین‌اساس کمیسیون ملی برند مدتی بعد از تصویب این حکم قانونی شروع به فعالیت کرده است.

خودروسازی کشور نتیجه تفکر تولیدگرای عدم‌اهمیت به بازار است

در ادامه امیرحسین اسدی مدیرکل کسب‌وکار صمت با اشاره به ارائه تندیسهای تقلبی به صاحبان کسب‌وکار گفت: تفکر تولیدگرا اصالت را بر تولید می‌دهد، در این تفکر اهمیتی به برند داده نمی‌شود، خودروسازی در ایران خروجی این تفکر است.

اما در تفکر بازارگرا، به مشتری و خدمات پس از فروش اصالت بیشتری داده می‌شود. طراحی، دارایی نامشهود و مالکیت معنوی و برندسازی در این تفکر اولویت بیشتری دارند.
مدیرکل خدمات کسب‌وکار وزارت صمت با اشاره به اینکه زیست‌بوم از پارکهای فناوری شروع می‌شود، گفت: در سال 94 با حدود هفتاد میلیون مدیر برتر آی‌تی می‌شدم اما امروز نرخ این نوع جوایز به محدوده 250میلیون تومان رسیده است.

فعالیت 1000 مؤسسه فرهنگی در حوزه رتبه‌بندی و ارائه تندیس!

وی افزود: کمیسیون ملی برند با حضور دستگاههای مرتبط و بخش خصوصی شکل بدهد تا حوزه مدیریت برند سامان‌دهی شود. 1000 مؤسسه فرهنگی در حوزه رتبه‌بندی فعالیت می‌کنند، متأسفانه در اغلب این مراسم‌ها مسئولان ارشد از وزیر تا معاون وزیر حاضر می‌شوند، از این پس این جوایز باید با تأیید سازمان مدیریتی صنعتی برگزار شود.

در ادامه این نشست شاه‌میرزایی معاون وزیر صمت گفت: براساس آخرین مذاکره با مسئولان ارشد صمت در دولت چهاردهم موضوع احیای کمیسیون برند مورد تأیید قرار گرفته است، براین‌اساس برند و تبلیغات کسب‌وکارها سامان‌دهی خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس سیاستهای جدید، از کسب‌و‌کارهایی که به پشتیبانی تبلیغاتی نیاز دارند حمایت خواهد شد، به‌عبارت دقیق‌تر از برندهای ایرانی و مجموعه‌هایی که این برندها را ایجاد می‌کنند حمایت خواهد شد، البته هر برندی در ایران ثبت می‌شود الزاماً یک برند ایرانی نیست. باید اولویت‌یابی شود تا کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و اشتغال‌زا در اولویت این حمایت قرار گیرند.

بساط پدیده تندیس‌فروشی با پول کثیف جمع می‌شود

معاون وزیر صمت تأکید کرد: گاهی دیده می‌شود یک برند ایرانی در صنایع اولویت‌دار ایجاد شده است، اما آن شرکت فقط با روشهای متقلبانه برای خودش رزومه ایجاد می‌کند، در واقع از تندیس‌فروشی برای ارزیابی و ارتقای برند استفاده می‌کند که این موارد باید سامان‌دهی شود.

وی افزود: در واقع برخی با پول کثیف تندیس‌فروشی می‌کنند که طبق مصوبه کمیسیون برند باید این مسئله سامان‌دهی شود. در جلسه این کمیسیون وزارت ارشاد، شهرداریها، مرکز مالکیت معنوی و… حضور دارند تا با صلاحیت ارزشیابان برند در بخش خصوصی تأیید، و بساط پدیده‌تندیس فروشی جمع شود.

انتهای پیام/+

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *