برپایی ۵۱۷۲ سفره افطاری در پویش هلال رحمت/توزیع ۱۲۷ هزار بسته معیشتی در مناطق کم‌برخوردار

|

فهرست مطالب

وحید سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو، اظهار کرد: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تکیه بر توان داوطلبی خود، در قالب هفت طرح نوروزی خدمات متنوعی به هموطنان در سراسر کشور ارائه کرد و در قالب پویش هلال رحمت، ۵۱۷۲ سفره افطاری برپا شد و ۴۶۲ هزار و ۹۶۱ نفر از آن بهره بردند. با کمک خیران و داوطلبان ۱۲۷ هزار و ۹۰۶ بسته معیشتی تهیه که به دست ۶۳۶ هزار و ۶۹۹ نفر از خانواده‌های ساکن در محلات کمتر برخوردار و مناطق روستایی کشور رسید.

وی افزود: در طرح مروجین سلامت که همزمان با چهارشنبه آخر سال اجرا شد نیز ۴۷ هزار و ۳۰۳ بسته فرهنگی و بیش از ۱۰۹ هزار بروشور آموزشی توزیع شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر برپایی ۱۹۵۰ ایستگاه پایش سلامت و ارائه خدمات غربالگری عمومی را از دیگر اقدامات این سازمان به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ دانست و گفت: ۲۷۱ هزار و ۳۹۵ نفر از این طرح سلامت محور خدمات رایگان همچون تست قند خون و فشار خون و نوار قلب پرتابل دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت پزشکان و پیراپزشکان در طرح داوطلب یار امداد و نجات از نقاط قوت طرح نوروزی امسال بود و در طول نوروز، ۲۵۱۹ پزشک داوطلب پاسخگوی سوالات و یا درخواست مشاوره‌های پزشکی ۹۵۸۴ نفر تماس گیرنده و مراجع حضوری بودند.

سلیمی اظهار کرد: پویش مرهم برای زائر با هدف جمع‌آوری داروهای اهدایی شرکت‌ها و داروهای مازاد خانگی برای استفاده زائران اربعین حسینی (ع) و نیز سایر برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر در سال جدید، پویش بشردوستی با هدف کمک به مردم مظلوم غزه و پویش همدلی و مهربانی با هدف کمک به هموطنان سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان، عناوین پویش‌های سه گانه سازمان داوطلبان در ایام نوروز ۱۴۰۳ بود.

وی گفت: مشارکت ۵۱ هزار و ۸۲۵ داوطلب در برگزاری و اجرای مطلوب طرح‌ها، پویش‌ها و برنامه‌های سازمان داوطلبان ذیل طرح جامع خدمات جمعیت هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ قابل تقدیر است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *